ایجاد بیش از ۹۰۷ هزار فرصت شغلی در هفت ماه گذشته

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در دو دهه گذشته برای اولین بار نرخ بیکاری کشور به کانال هفت درصد رسیده است.

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مصوبات نهایی جلسه در رابطه با ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی است. مشاغل خانگی در افزایش سرانه تولید، رشد اقتصادی، کاهش شکاف طبقاتی و اصلاح ضریب جینی بسیار مؤثر است.

وی ادامه داد: مشاغل خانگی مقید به زمان نیستند و هر وقت که فرصت فراغتی وجود داشت می‌توان فعالیت و زمان را مدیریت کرد. هنرآموزی با مشاغل خانگی رونق پیدا می‌کند. تعداد مشاغل خانگی بسیار زیاد است و در این عرصه میلیون‌ها صنعت و فرصت شغلی وجود دارد.

مرتضوی افزود: مشاغل خانگی هزینه‌های تولید را به شدت کاهش می‌دهد، زیرا هزینه‌های انرژی کاسته می‌شود. تجربه خیلی خوبی در عرصه مشاغل خانگی وجود دارد و سبب می‌شود زمینه حضور بانوان در این عرصه فراهم شود. کاهش حدود دو درصدی نرخ بیکاری بانوان و افزایش یک درصدی مشارکت بانوان از مواهب ایجاد مشاغل خانگی است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بر اساس گزارش‌ها طی دو سال شروع دولت مردمی، بالای ۲۵۰ هزار فرصت شغلی خانگی برای بانوان ایجاد شده و دولت برنامه دارد تا مشاغل خانگی توسعه پیدا کند. کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در راستای خودکفایی جامعه هدف خود اقدامات بسیار خوبی انجام دادند که جای تقدیر دارد. همچنین بانک‌های عامل به میدان آمدند و سه هزار میلیارد تومان برای حمایت از مشاغل خانگی اختصاص داده‌اند.

مرتضوی ادامه داد: اقدامات مهمی در دولت مردمی در زمینه اشتغال انجام شده و طی این هفت ماه بیش از ۹۰۷ هزار فرصت شغلی خالص ایجاد شده است که باید بالای یک میلیون و ۳۵۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شود تا این میزان فرصت شغلی خالص ایجاد شود. در دو دهه گذشته برای اولین بار نرخ بیکاری کشور به کانال هفت درصد رسیده است؛ از همه سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف تشکر می‌کنیم، زیرا بخش اعظم این اتفاق بر دوش کارآفرینان و صاحبان سرمایه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار