دستور تخلیه ۱۴ شهرک صهیونیستی نزدیک لبنان

رژیم صهیونیستی در بحبوحه تشدید تنش در مرز‌های لبنان ۱۴ شهرک دیگر را تخلیه کرد.

امروز یکشنبه، رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت ۱۴ شهرک دیگر را در شمال و مناطق هم‌مرز با لبنان تخلیه کند و با توجه به تشدید تبادل آتش در دو طرف مرز، تعداد کل شهر‌ک‌هایی که تصمیم به تخلیه در یک هفته گرفته بودند به ۴۳ شهرک رسید.

براساس گزارش آناتولی، وزارت جنگ و ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مشترک طرح تخلیه با بودجه داخلی را در شمال اراضی اشغالی اعلام کردند. در این بیانیه آمده است: «گسترش این طرح توسط یوآو گالانت وزیر دفاع (جنگ) تصویب شد و فرماندهی شمالی ارتش اسرائیل این تصمیم را به اطلاع رهبران شهر‌ک‌های مربوطه رساند و توسط شهرداران محلی اجرا خواهد شد.»

 در ۱۶ اکتبر رژیم صهیونیستی ۲۸ شهرک را تخلیه کرد و بعداً شهرک کریات شمونا را به آن اضافه کرد و تعداد آن‌ها را به ۲۹ شهر رساند. حدود دو هفته است که مرز‌های فلسطین اشغالی و لبنان شاهد تبادل آتش متناوب بین نظامیان صهیونیست از یک سو و حزب الله و گروه‌های فلسطینی از سوی دیگر بوده است، که منجر به کشته و زخمی شدن دو طرف شد.

 به گفته وزارت بهداشت غزه، برای شانزدهمین روز متوالی، ارتش رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن نوار غزه با حملات هوایی شدید ادامه می‌دهد که کل محله‌ها را ویران کرد و حدود ۴۳۸۵ فلسطینی از جمله ۱۷۵۶ کودک و ۹۷۶ زن را کشت و ۱۳۵۶۱ نفر را زخمی کرد. تعداد نامشخصی نیز در زیر آوار مفقود شده اند.

 به گفته وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی، در طول عملیات طوفان الاقصی بیش از ۱۴۰۰ صهیونیست را به هلاکت رساند و ۵۱۳۲ نفر را زخمی کرد. همچنین بیش از ۲۰۰ صهیونیست از جمله پرسنل عالی رتبه نظامی را اسیر کرد و می‌خواهد آن‌ها را با بیش از ۶۰۰۰ اسیر فلسطینی از جمله کودکان و زنان در زندان‌های رژیم صهیونیستی مبادله کند.

حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی در غزه زندگی می‌کنند که از شرایط زندگی بسیار بد رنج می‌برند. از زمان پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۰۶ باریکه غزه تحت شدید‌ترین محاصره قرار گرفته است. بیش از دو هفته هم است که رژیم صهیونیستی از ورود آب، برق، انرژی، دارو و غذا به غزه جلوگیری کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار