سخنگوی سازمان ملل: وضعیت سوخت در غزه بحرانی است

سخنگوی دفتر آژانس امدادرسانی و کار سازمان ملل اعلام کرد سوخت در غزه به مرز بحران رسیده و فلسطینی‌های این منطقه به شدت نیازمند کمک هستند.

عدنان ابوحسنه، سخنگوی دفتر آژانس امدادرسانی و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در گزارشی از میزان سوخت در غزه و کمک‌های بشر دوستانه در این منطقه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، ابوحسنه در گزارش خود تاکید کرد که ۲۰ کامیونی که برای کمک به نوار غزه وارد شده اند بسیاری از نیاز‌های مردم این منطقه را برآورده نمی‌کند.

ابوحسنه تاکید کرد غزه به ۱۰۰ کامیون در روز برای پاسخگویی به خواسته‌های بیش از دو میلیون فلسطینی نیاز دارد و تعداد کامیون‌هایی که وارد غزه شدند حاوی سوخت نبودند.

وی بر ضرورت تامین این مواد برای تامین انرژی بیمارستان‌ها و در نتیجه درمان خیل عظیم مجروحان تاکید کرد.

ابوحسنه بحران سوخت را ویرانگر توصیف کرد و گفت: سوخت در غزه در دسترس نخواهد بود مگر اینکه از رفح عبور کند، در این صورت مردم غزه دچار فاجعه واقعی خواهند شد و همه بیمارستان‌ها از کار خواهند افتاد.

وی بر لزوم توقف تشدید تنش‌ها در نوار غزه تاکید کرد و اظهار داشت: وضعیت به حد دیوانه‌کننده رسیده است، غیرنظامیان فلسطینی‌ هیچ ارتباطی با درگیری کنونی در غزه ندارند.

برچسب ها: غزه ، سازمان ملل ، سوخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افزایش شمار شهدای غزه به ۴ هزار ۶۵۱ نفر/ رژیم اسرائیل به نیابت از آمریکا وارد جنگ غزه شده است
۱۵:۲۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
افزایش شمار شهدای غزه به ۴ هزار ۶۵۱ نفر/ رژیم اسرائیل به نیابت از آمریکا وارد جنگ غزه شده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
منازل مسکونی و بیمارستان‌های غزه؛ بانک اهداف ارتش رژیم اشغالگر
ارتش رژیم صهیونیستی در شانزدهمین روز از حملات هوایی‌اش به نوار غزه، به هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و منازل مسکونی فلسطینیان ادامه می‌دهد؛ بیشترین شهدای فلسطینی، کودک هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
جنایات صهیونیست‌ها در غزه به پای آمریکا هم نوشته خواهد شد
هر جنایتی که در غزه صورت بگیرد به پای آمریکا و کشورهای اروپایی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، گذاشته می‌شود.
فکر نمی‌کنم هیچ فردی در دنیا وجود داشته باشد که بتواند چنین جنایت وحشیانه‌ای که در قبال انسان‌های بی‌گناه؛ کودکان و خانم‌های غیرنظامی که در بیمارستان مستقر بوده یا به عنوان مجروح در حال مداوا هستند و یا به بیمارستان پناه آورده‌اند را محکوم نکند.
ارتکاب چنین جنایتی توسط رژیم صهیونیستی به معنای آن است که صهیونیست‌ها در حال نزدیک شدن به پایان راه خود هستند و چنان مستصل شده‌اند که حاضر است تا دست به هر کاری بزنند.
صهیونیست‌ها فکر می‌کنند با ارتکاب چنین اقدامات وحشیانه‌ای می‌توانند برای خود زمان بخرند و یا اقتدار و هیمنه‌ای که به صورت جعلی طی سال‌ها در بین افکار عمومی برای خود ایجاد کرده بودند را حفظ کرده و مانع از انهدام آن هیمنه شود. البته این هیمنه توسط حماس و با عملیات طوفان الاقصی از هم پاشیده شد.
فکر نمی‌کنم برای اثبات موضع آمریکایی‌ها نیاز به سند و مدرک وجود داشته باشد. چرا که آمریکایی‌ها به هر نحو از این رژیم اشغالگر و جنایتکار حمایت می‌کنند. از طرفی حضور بایدن در سرزمین‌های اشغالی موید این مسئله است و از طرف دیگر، تجهیزات نظامی پیشرفته و سلاح‌های مخربی که شاید برخی از آن‌ها را بر روی مردم فلسطین در حال آزمایش هستند و در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده‌اند، می‌تواند این موضوع را به صورت آشکار بیان کند.
در واقع هر جنایتی که صورت بگیرد به پای آمریکا وکشورهای اروپایی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، گذاشته می‌شود.
این جنایت‌ها بسیاری از کشورهای اسلامی را که شاید حاکمان آن‌ها سعی می‌کردند تا یک تصویر مثبت از رژیم صهیونیستی ایجاد کنند را رسوا می‌کند و یا به سمت جبهه‌گیری در مقابل این رژیم نامشروع هدایت می‌کند.
همچنین، تمام تلاش‌ها برای حفظ‌ آبرو و اینکه بحث عادی‌سازی روابط با کشورهای اسلامی را طی یک برنامه‌ریزی جا بیندازند، همه این تلاش‌ها با جنایت‌هایی که صهیونیست‌ها انجام دادند شاید همه برنامه‌های آن‌ها برای سال‌های سال به هم ریخت و ماهیت جنایتکاری آن‌ها افشا شد.
به نظر می‌رسد نقطه پایانی این رژیم نامشروع با جنایت‌هایی که در حال ارتکاب آن هستند در حال کلید خوردن است.
امیدوارم شاهد پیروزی مردم فلسطین و باز پس گیری سرزمین‌های اشغالی باشیم و همچنین، شاهد این باشیم که یک زندگی همراه با صلح و آرامش برای مردم مظلوم فلسطین فراهم شود.
Iran (Islamic Republic of)
اعتراض
۱۰:۲۹ ۳۰ مهر ۱۴۰۲
حمله رژیم صهیونیستی با بمب‌های اهدایی آمریکا به غزه/ کشور‌های مدعی حقوق بشر در قبال مسئله فلسطین خفقان گرفتند
آخرین اخبار