جابه‌جایی واحد‌های مسکونی در محدوده خطر روستای افسرآباد

فرماندار شهرستان اردل گفت: واحد‌های مسکونی حدود ۲۰ خانوار روستای افسرآباد که در معرض خطر رانش زمین قرار داشت، به منطقه امن جابه‌جا شدند.

یعقوب شکوهی اظهار داشت: پارسال برای ایمن‌سازی روستای افسرآباد که سال‌هاست در معرض رانش زمین قرار داشت، ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مدیریت بحران به این روستا اختصاص یافت.

وی افزود: به‌دنبال آن ۹ واحد مسکونی در محدوده خطر از روستائیان خریداری و پول این واحد‌ها به آن‌ها پرداخت شد و در نقطه امن روستا به آن‌ها زمین رایگان واگذار شده است تا واحد‌های جدید احداث کنند.

شکوهی اضافه کرد: علاوه‌بر آن ۱۰ واحد مسکونی که تا مرحله سفت‌کاری در محدوده خطر احداث شده بودند نیز از روستاییان خریداری شد و قرار شد این خانوار‌ها در نقطه دیگر خانه احداث کنند.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: بخشی از حسینیه روستا نیز در معرض خطر رانش زمین قرار داشت که سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پول نیز به حساب هیات امنا واریز شد تا نسبت به جابه‌جایی این محدوده نیز اقدام شود.

شکوهی از شناسایی ۳۵ روستای در معرض خطر در شهرستان اردل خبر داد و گفت: این روستا‌ها بیشتر در معرض خطر سیلاب و رانش زمین قرار دارند که ستاد بحران استان ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای ایمن‌سازی این روستا‌ها و همچنین تجهیز ماشین‌آلات اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه برای مدیریت بحران ناشی از بارش‌های فصل پاییز و زمستان آمادگی نسبی ایجاد شده است، ادامه داد: لایروبی مسیل‌ها و رودخانه‌ها، ایمن‌سازی دیوار‌های حائل، پاکسازی پل‌ها و معابر و تامین شن و نمک از جمله اقدامات انجام شده در همین خصوص است.

شهرستان اردل در فاصله ۷۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار