رفع مشکل بیمه اعضای شورا‌های اسلامی کشور

معاون امور دولت، کمیسیون‌ها و استان‌های شورای عالی استان‌ها از رفع مشکل بیمه اعضای شورا‌های اسلامی کشور با امضای تفاهم نامه با وزارت کار خبر داد.

افشین خلیلی در دومین نشست هفدهمین اجلاس شورای اسلامی چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: یکی از فعال‌ترین شورا‌های اسلامی استان‌های سطح کشور این شورا بوده که دارای دبیرخانه و اعضای قوی و فعال است.

وی افزود: با توجه به گلایه‌مندی روسای شورا‌های اسلامی فرادست در خصوص نداشتن مکان و تجهیزات، با پیگیری‌های انجام شده از سوی شورای عالی استان‌ها طی پیشنهاد طرحی به دولت، مقرر شد فرمانداران و بخشداران نسبت به تامین مکان و تجهیزات شورا‌های اسلامی فرادست همکاری لازم را داشته باشند.

خلیلی در خصوص مشخص نبودن تامین بودجه شورا‌های اسلامی شهرستان‌ها و استان اضافه کرد: طی پیگیری‌های انجام شده از سوی شورای عالی استان‌ها در بخشنامه بودجه سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ موضوع تخصیص ۲% از بودجه شورای اسلامی شهر‌ها به شورای فرادست درج گردیده و می‌طلبد روسای شورا‌های اسلامی شهرستان و بخش نسبت به جذب این اعتبار اقدام کنند و همچنین شهر‌های مراکز شهرستان‌ها باید نسبت به پرداخت ۲% از بودجه سالیانه به شورای اسلامی استان اقدام کند.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: در خصوص تامین بودجه شورای اسلامی بخش نیز با توجه به اینکه دهیاری‌ها منابع اعتباری ندارند، پیگیر حل این مشکل هستیم و موارد در دستور العمل رفع تبعیض، به رئیس جمهور جهت اتخاذ تمهیدات از سوی شورای عالی استان‌ها ارسال شده است.

خلیل تصریح کرد: به منظور رفع تبعیض در استان چهارمحال و بختیاری با توجه به اینکه در قانون مالیات بر ارزش افزوده سهم هر استان از عوارض آلایندگی پرداخت می‌شود و استان چهارمحال و بختیاری مورد غفلت واقع شده در دستور العمل رفع تبعیض موضوع واریز سهم استان از انتقال آب درج گردیده که امیدواریم تصویب و اجرا شود.

وی ادامه داد: به منظور رفع مشکل بیمه اعضای شورا‌های اسلامی امضای تفاهم نامه همکاری با وزارت کار و رفاه اجتماعی از سوی شورای عالی استان‌ها در دستور کار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.