در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

حماس با عملیات پیش‌دستانه ضربه اساسی به صهیونیست‌ها زد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: حماس با عملیات پیش‌دستانه‌ای که انجام داد هم ضربه اساسی به رژیم صهیونیستی وارد کرد و ابتکار عمل را در جنگ به دست گرفت.

علیرضا تقوی نیا کارشناس مسائل بین الملل درباره طرح کوچ اجباری ساکنان غزه به مصر توسط رژیم صهیونیستی بیان کرد: رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که به زعم خود یک بار برای همیشه باید مساله غزه را حل کند. البته که ما معتقدیم که نمی‌تواند این اقدام را انجام دهد و مقاومت همچنان در غزه حفظ خواهد شد. اما به هرحال یک جلسه محرمانه ای گرفته شده است در یکی از کشورهای عربی مبنی بر اینکه اسرائیل باید به غزه حمله کند، حماس را نابود کند و مرم غزه را به کشورهای عربی کوچ اجباری دهد. کشورهای عربی نیز اینگونه تصور کردند که جمعیت غزه را به گونه ای تقسیم کنند که هر تعدادی در یکی از کشورهای عربی اسکان دهد .

وی ادامه داد: طرح خاورمیانه جدید به زعم صهیونیست ها ابتدا قرار است از نوار غزه شروع و غزه به یک منطقه بی طرف تبدیل شود و بعد از آن هم سراغ حزب الله بروند؛ اما بعید است که اسرائیل انقدر توان نظامی داشته باشد که بتواند در برابر محور مقاومت چنین اقداماتی را انجام دهد، زیرا ورود زمینی به غزه بلافاصله توسط محور مقاومت با جنگ گسترده پاسخ داده خواهد شد و این رژیم قدرت درگیری در چند جبهه را ندارد.

 تقوی نیا ادامه داد: معتقدم که این طرح بسیار خطرناکی است و از قبل نیز وجود داشته است؛ اما حماس با عملیات پیش دستانه ای که انجام داد هم ضربه بسیار اساسی به رژیم صهیونیستی وارد کرد و هم ابتکار عمل را در جنگ به دست گرفت و همچنین در یک شرایط کاملا برتر وارد درگیری نظامی با اسرائیل شد.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: اسرائیل تحمل جنگ شش ماهه را هم ندارد و نکته بعد هم این است یکی از دلایلی که اسرائیل دست به جنایات گسترده علیه مردم می‌زند همین است که مردم نوار غزه هنوز  از این منطقه خارج نشده اند و حاضر به خروج نیز نیستند و همچنان از مقاومت پشتیبانی می‌کنند و به خوبی به این امر واقفند اگر از نوار غزه خارج شوند دیگر امکان برگشت ندارند؛ در نتیجه با وجود مشکلات بسیار زیاد از سرزمین خود دفاع می کنند.

 تقوی نیا خاطرنشان کرد: امروز دنیا وارد یک جنگ سرزمینی شده است و چین و روسیه نیز در سمت محور مقاومت ایستاده اند و دلیل این ایستادگی نیز این نیست که از نظر ایدئولوژی با محور مقاومت تفاهم دارند بلکه به این دلیل است که قصد دارند به متحدان آمریکا، منافع آمریکا و حوزه نفوذ ژئوپلیتیکی آمریکا در منطقه غرب آسیا ضربه جدی وارد شود.

وی اضافه كرد:با توجه به اینکه آمریکا قابلیت ورود نیروهایش را به اسرائیل در جنگ زمینی ندارد گمان من این است که این جنگ فرسایشی است و اسرئیل بازنده بزرگ آن خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار