نقشه آمریکا برای ایجاد یک دولت موقت در غزه

خبرگزاری بلومبرگ اعلام آمریکا به دلیل فرو رفتن صهیونیست‌ها در باتلاق غزه در سر دارد دولتی موقت در آن تشکیل دهد.

 آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال مذاکره درباره امکان تشکیل دولت موقت در نوار غزه با حمایت سازمان ملل و مشارکت کشور‌های عربی هستند.

براساس گزارش بلومبرگ، منابع مطلع با اشاره به اینکه گفتگو‌ها هنوز در مراحل اولیه است و به تحولاتی بستگی دارد که هنوز آشکار نشده از جمله سرنوشت تهاجم زمینی احتمالی به غزه افزودند که چنین گزینه‌ای نیاز به تایید کشور‌های عربی در سراسر منطقه دارد. 

مقامات صهیونیست ادعا کرده اند که قصد اشغال غزه را ندارند، اما تاکید کردند که ادامه حکومت حماس در نوار پس از حمله ۷ اکتبر غیرقابل قبول است. آمریکا از این بیم دارد که رژیم صهیونیستی به اندازه کافی در مورد آنچه پس از حمله زمینی رخ خواهد داد فکر نکرده است و هرگونه حمله به غزه بدون هدف مشخص غیر از سرنگونی حماس می‌تواند منجر به تشدید درگیری و تبدیل آن به یک جنگ منطقه‌ای شود.

بر اساس گزارش‌ها، «آمریکا و متحدانش به‌دنبال به تعویق انداختن تاریخ آغاز تهاجم زمینی هستند تا بتوانند زمان بیشتری را برای خروج از شمال غزه و ایجاد فضایی برای مذاکرات محرمانه و با میانجیگری قطر برای دستیابی به آزادی اسیرها فراهم کنند.»

ویلیام آشر، تحلیلگر ارشد سابق امور خاورمیانه در سیا، تشکیل یک دولت موقت را «بسیار دشوار» می‌داند و چالشی که حتی پیچیده‌تر می‌شود، کسب موافقت دولت‌های عربی است. او در این خصوص گفت: «طرحی که شامل دولت‌های عربی می‌شود مستلزم تغییر اساسی در نحوه پذیرش خطرات و همکاری کشور‌های عربی با یکدیگر است.»

 دیروز، جمعه، یوآف گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه کشورش قصد ندارد غزه را پس از پایان عملیات نظامی خود مدیریت کند، افزود: اسرائیل قصد دارد از غزه فاصله بگیرد و واقعیت امنیتی جدیدی در منطقه ایجاد کند. روزنامه تایمز اسرائیل نیز گزارش داد که تل آویو قصد ندارد نوار غزه را به تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
شهروندان «اسرائیلی‌» سریعا فلسطین اشغالی را ترک کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
آمریکا شریک کشتار اسرائیل در غزه است.
غرب شریک کشتار اسرائیل در غزه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۹ مهر ۱۴۰۲
وقوع انفجار در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی در قبرس
آخرین اخبار