زمین لرزه ۴.۹ ریشتری شیراز را لرزاند/ ۷ مصدوم در پی زلزله بامداد

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۹ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بامداد امروز خان زنیان را لرزاند.

زمین لرزه بامداد امروز در ۶ کیلومتری خان زنیان به وقوع پیوست و شدت آن به حدی بود که کاملا در منازل مسکونی شیراز احساس شد.

فرهاد سعدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اظهار کرد: در پی زمین لرزه ۴.۹ ریشتری در ساعت ۲ و ۱۳ دقیقه و ۳۱ ثانیه بامداد امروز جمعه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲، تیم‌های ارزیاب هلال احمر به منطقه خان زنیان که کانون این زمین لرزه بوده، اعزام شده اند.

او ادامه داد:  زمین لرزه تاکنون ۷ نفر مصدوم داشته که این افراد اغلب به علت ترس ناشی از زلزله و هنگام فرار دچار مصدومیت شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود: مصدومان این حادثه به صورت سرپایی مداوا و از مراکز درمانی مرخص شدند.

او تصریح کرد: پس از وقوع این زمین لرزه تیم مدیریت بحران استانداری و مسئولان مربوطه از منطقه بازدید کردند که در پی بررسی‌های اولیه تخریب و خسارات مالی این زمین لرزه شدید نبوده و چند ترک خوردگی دیوار و سقف منازل مسکونی مشاهده شده است.

سعدی همچنین تاکید کرد: تیم‌های امدادی و ارزیاب همچنان در حال بازدید میدانی از مناطق روستایی و شهری خان زنیان هستند.

 دکتر مرادیان رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس نیز با تائید اینکه در پی زمین لرزه ۴.۹ ریشتری که در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد ۷ نفر مصدوم شدند، اظهار کرد: از این ۷ نفر ۲ نفر در خان زنیان و ۵ نفر در شیراز مصدوم شده اند.

او با بیان اینکه ۲ نفر از مصدومان خان زنیان بر اثر برخورد با شیشه آسیب دیده اند، ادامه داد: از ۵ نفر مصدومان شیراز، یک نفر کارگر ساختمانی افغانی بر اثر سقوط از ارتفاع ۱۳ متری هنگام فرار دچار مصدومیت شده و به بیمارستان شهید رجایی شیراز انتقال یافته است.

مرادیان افزود: دیگر مصدومان دچار پیچ خوردگی مچ پا و انگشتان، ضعف و بی حالی ناشی از اضطراب، سرگیجه و تهوع شده که پس از اقدامات درمانی اولیه در محل به بیمارستان شهید فقیهی شیراز انتقال داده شدند.

او تصریح کرد: برای امدادرسانی به مصدومان حادثه ۵ دستگاه آمبولانس اورژانس به محل اعزام شد.

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار