غربالگری بینایی بیش از۸۹ هزار کودک در استان اصفهان

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در ۶ ماه نخست امسال غربالگری بینایی برای بیش از۸۹ هزار کودک در استان اصفهان انجام شد.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان گفت: غربالگری بینایی۸۹ هزار و ۷۸۵ کودک سه تا ۶ ساله و غربالگری شنوایی بیش از ۲۴ هزار و ۸۰ نوزاد شیرخوار در ۶ ماه نخست سال انجام شد.

سمیه کریمی با اشاره به اقدامات بهزیستی استان اصفهان در مورد کاهش معلولیت‌ها، افزود: نیمه نخست سال در استان اصفهان برای ۲ هزار و ۲۹۴ نفر مشاوره ژنتیک برای کاهش و پیشگیری از معلولیت صورت گرفت، زیرا ژنتیک می‌تواند عامل بین ۴۰ تا ۵۰ درصد معلولیت‌های همچون عقب ماندگی، ناشنوایی، نابینایی و اختلال جسمی و حرکتی باشد.

او با اشاره به اینکه علم ژنتیک نسبت به دیگر شاخه‌های پزشکی جدیدتر و سرعت پیشرفت آن زیادتر است، گفت: بالا رفتن سن ازدواج و بارداری و هم چنین شیوع ازدواج فامیلی در کشور و آمار معلولیت‌های ژنتیکی، اهمیت مشاوره ژنتیک و نقش آن درپیشگیری از معلولیت نمایان می‌شود.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس به‌روزرسانی دانش ژنتیک در زمینه ژنتیک بالینی و آزمایش‌های ژنتیک سبب ارتقای خدمت در شبکه گسترده مشاوره ژنتیک در کشور می‌شود.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اصفهان  گفت:با توجه به اهمیت بیماری‌های با منشاء ژنتیک «دهمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها» به میزبانی استان اصفهان برگزار شد.

او ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان اصفهان با توجه به ضرورت اقدام به برگزاری دوره‌های بازآموزی برای پزشکان و کارشناسان شاغل در مراکز مشاوره ژنتیک کرده است که این سمینار با محور ارزیابی بالینی و ژنتیکی اختلالات نروماسکولار (بیماری عصبی)، بیماری چشم و گوش، سرطان‌ها، سقط و ناباروری، عقب‌ماندگی ذهنی و همچنین روش‌های جدید تشخیص بیماری‌های ژنتیکی برگزار شد.

دهمین سمینار کشوری مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولیت‌ها ۲۶ و ۲۷ مهر امسال در اصفهان برگزار شد.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار