آمریکا برای شهروندان خود هشدار «احتیاط جهانی» صادر کرد

آمریکا به دلیل آنچه «افزایش احتمال حملات تروریستی» عنوان کرده، به همه شهروندان خود در خارج از کشور توصیه کرد که احتیاط بیشتری به خرج دهند.

وزارت امور خارجه آمریکا امروز (پنجشنبه) به همه شهروندان آمریکایی در سراسر جهان توصیه کرد به دلیل «افزایش تنش‌ها در مکان‌های مختلف در سراسر جهان، احتمال حملات تروریستی و تظاهرات یا اقدامات خشونت‌آمیز علیه شهروندان و منافع آمریکا، «احتیاط بیشتری به خرج دهند».

به گزارش سی‌ان‌ان، صدور هشدار احتیاط جهانی یک پیام مهم در بحبوحه اعتراضاتی است که در سراسر غرب آسیا به راه افتاده و بسیاری از تظاهرکنندگان مقابل ساختمان‌های دیپلماتیک آمریکا تجمع کرده اند.

وزارت امور خارجه آمریکا آخرین بار در اوت ۲۰۲۲ و در پی کشته شدن «ایمن الظواهری» سرکرده القاعده در آن زمان، هشداری جهانی برای شهروندان خود صادر کرد.

گفتنی است، آمریکا از ابتدای تشدید تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی حمایت خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده و در میانه بمباران غزه اعلام کرد برای تل‌آویو کمک‌های نظامی در نظر خواهد گرفت. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته تایید کرده که طی روز‌های اخیر لایحه بسته کمک‌های نظامی بی سابقه به اسرائیل را به کنگره خواهد فرستاد؛ اقدامی که خشم حامیان آرمان فلسطین را برانگیخته است. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار