ضرورت توجه فرمانداران به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران به اجرای طرح نهضت ملی مسکن توجه ویژه داشته باشند تا تکمیل و بهره‌برداری از این طرح در مناطق مختلف استان سرعت پیدا کند.

غلامعلی حیدری اظهار داشت: تشکیل و فعال شدن ستاد مدیریت بحران در شهرستان‌های استان ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد و اقدامات جدی برای پیشگیری از قطع خدمات زیربنایی و روبنایی ضروری است و دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات‌رسان مرتبط باید یه این مهم توجه داشته باشند.

وی به آغاز بارش‌های پاییزه و لزوم پیشگیری از تبدیل این نعمت و فرصت به تهدید اشاره کرد و افزود: در دو سال اخیر بحران‌هایی در چهارمحال و بختیاری رخ داد که با مدیریت به‌موقع مسئولان و اعضای ستاد مدیریت بحران از بروز حوادث جانی جلوگیری شد.

حیدری اضافه کرد: پیش‌بینی لازم برای تامین ژنراتور‌های مراکز مهم و حساس استان انجام و سوخت مورد نیاز آن به‌موقع تامین شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تمامی طرح‌های نیمه‌تمام استان باید مورد توجه قرار گیرد تا خسارتی در زمان بارش‌ها بروز نکند بنابراین فرمانداران به‌طور مستمر دستورالعمل زمستانه بحران را مد نظر داشته باشند و آن را برای شهرستان‌های خود بومی‌سازی کنند.

وی گفت: شهرداری‌ها شاخه‌بری درختان برای جلوگیری از ایجاد بحران در زمان بارش‌ها را به‌طور میدانی بررسی کنند.


بیشتر بخوانید


حیدری تاکید کرد: فرمانداران چهارمحال و بختیاری به اجرای سریع‌تر طرح نهضت ملی مسکن توجه ویژه داشته باشند تا تکمیل و بهره‌برداری از این طرح در مناطق مختلف استان سرعت پیدا کند.

وی با اشاره به لزوم ارزیابی دریچه‌های سد‌ها و بند‌های خاکی چهارمحال و بختیاری افزود: استقرار گروه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای جلوگیری از بروز هر گونه مشکل هنگام بارندگی در مناطق مختلف استان ضروری است.

حیدری به لزوم بررسی اماکن بهداشتی، درمانی، بیمارستان‌ها، مسیل‌ها، سدها، سیل‌بندها، پل‌ها، مخابرات و محل گذر روان‌آب‌ها اشاره و اضافه کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از محل درآمد‌های بنا‌ها و تاسیسات میراث‌فرهنگی نسبت به عایق و پیشگیری از خسارت در زمان بارش اقدام کند.

وی یادآور شد: انتقال ارزاق مورد نیاز به‌ویژه مواد غذایی، نهاده‌های دامی و سوخت برای روستا‌های سخت‌گذر و ذخیره‌سازی آن از هم‌اکنون انجام شود تا کمبودی احساس نشود.

حیدری اظهار داشت: تمامی آسیب‌های موجود در بارندگی سال گذشته باید آسیب‌شناسی و امسال رفع شود و همه عشایر چهارمحال و بختیاری حداکثر تا پایان مهرماه جاری کوچ کنند.

وی گفت: فرمانداران و نیرو‌های امدادی مراکز قابل سکونت برای اسکان اضطراری را شناسایی و آماده کنند تا در صورت نیاز استفاده شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: سرعت اجرای تمامی پروژه‌های عمرانی استان افزایش و از چند جبهه کاری ادامه یابد.

حیدری افزود: دستگاه‌های اجرایی چهارمحال و بختیاری وسایل سنگین و نیمه‌سنگین خود را در خدمت مدیریت بحران قرار دهند تا در صورت لزوم از آن استفاده شود و در زمان بروز بحران، پیمانکاران و بخش خصوصی موظفند ماشین‌آلات خود را در اختیار مدیریت بحران قرار دهند.

وی یادآور شد: برقراری کشیک‌های نیرو‌های امدادی انجام و لیست آن اعلام شود و اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نسبت به برنامه‌ریزی برای خودکفایی خدمات‌رسانی در زمان مدیریت بحران اقدام کند.

حیدری اظهار داشت: ایمن‌سازی و علامت‌گذاری جاده‌های چهارمحال و بختیاری تا قبل فصل بارش ضروری است.

وی تکمیل و بهره‌برداری سریع‌تر پایگاه‌های امدادی نیمه‌تمام را ضروری دانست و گفت: ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تعمیر تمامی ماشین‌آلات راهداری چهارمحال و بختیاری اختصاص داده شد.

حیدری تاکید کرد: تمامی تجهیزات راهداری از اعتبارات مدیریت بحران تعمیر شود و فرمانداران بر روند این موضوع نظارت کنند.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری نسبت به پیگیری برای دریافت ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات مورد نیاز در فصل بارش اقدام و نیرو‌های خود را سامان‌دهی کند.

حیدری تصریح کرد: محصولات کشاورزی استان هر چه سریع‌تر برداشت و در این راستا از توان ماشین‌آلات استان‌های همجوار بهره‌گیری شود.

وی تامین آرد مورد نیاز مناطق مختلف استان را ضروری دانست و یادآور شد: تمام جاده‌های اصلی باید پوشش مخابراتی لازم را داشته باشد و نقاط کور رفع شود.

حیدری اظهار داشت: شهرداری‌ها با سرعت نسبت به پاکسازی معابر، مسیل‌ها، آبراهه‌ها و مناطق دیگر اقدام کنند و سی. ان. جی. (CNG) و پمپ‌های بنزین مشکل و کمبود نداشته باشند.

وی گفت: در زمستان امسال نباید به‌هیچ‌وجه آب آشامیدنی مردم مناطق مختلف چهارمحال و بختیاری قطع شود.

حیدری بیان داشت: تاکنون ۲۰۵ نقطه حادثه‌خیز در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌های استان شناسایی شده است و از این تعداد ۱۷ مورد ایمن‌سازی و رفع سایر نقاط حادثه‌خیز با اولویت نقاط حساس‌تر در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: ۴۷ روستای در معرض خطر در استان وجود دارد، که این روستا‌ها در معرض خطر سیلاب، زمین‌لغزش و رانش کوه قرار دارند که ایمن‌سازی و درجاسازی این روستا‌ها نیز در دست اقدام است.

حیدری ادامه داد: راه ارتباطی برخی روستا‌ها با اولین بارش برف با مرکز شهرستان قطع می‌شود از همین رو برای رفاه حال این روستائیان مواد غذایی و سوخت مورد نیاز آن‌ها تامین و ارسال شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۲:۲۷ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
تنها راه پیشرفت شهرستانهای استان استفاده از فرصتهای فراوان ساخت و ساز در نهضت ملی ساخت مسکن است
آخرین اخبار