کاهش نارضایتی مردم از کیفیت اینترنت با اجرای طرح فیبر نوری (FTTX)

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، گفت: با اجرای طرح ملی شبکه پرسرعت مبتنی بر فیبر نوری (FTTX) ، نارضایتی مردم از خدمات اینترنت کاهش می‌یابد.

محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به این که بیشترین سهم شکایات مردمی اعلام شده در سامانه ۱۹۵ درمورد خدمات اینترنت است، گفت: سامانه ۱۹۵ برای دریافت شکایت شهروندان در حوزه‌های مختلف خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در دسترس است و هدف از راه‌اندازی این سامانه، رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های اینترنت پرسرعت و تلفن ثابت و همراه، خدمات پستی و دفاتر پیشخوان است.

او افزود: در تابستان امسال میانگین زمان رسیدگی به شکایات کاربران حوزه‌های مختلف ICT استان کمتر از ۲ روز بوده، در حالی که مهلت اپراتور‌ها برای پاسخگویی به شکایات (SLA) ۱۰ روز کاری است.

پاکدل اظهار کرد: در سه ماهه دوم سال‌جاری از ۶۰۷ مورد شکایت ثبت شده استان یزد در سامانه، تعداد ۳۸۴ مورد در حوزه سرویس‌های اینترنت بوده که با توسعه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها (FTTX) ضمن افزایش کیفیت و سرعت اینترنت، کیفیت خدمات و پشتیبانی در این حوزه بهبود خواهد یافت.

به گفته او، کاربران می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف یا شکایت از سرویس‌ها و خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات، با مراجعه به سامانه https://۱۹۵.cra.ir یا تلفن گویای ۱۹۵ شکایت‌های خود را ثبت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.