افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی در آذربایجان شرقی

 مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از افزایش ظرفیت صنایع تبدیلی کشاورزی در استان خبر داد.

آقای افشانی با اعلام اینکه در زمان کنونی پنج طرح بزرگ از سوی بخش خصوصی در حوزه صنایع تبدیلی و غذایی در  استان آذربایجان شرقی در حال اجراست گفت: ظرفیت فرآوری واحد‌های فعال استان به ۵.۵ میلیون تن رسیده است و در حال افزایش است.

آقای افشانی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی رتبه سوم صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استان را در اختیار دارد افزود: از جمله واحد‌های صنایع تبدیلی در حال ساخت شرکت کشت و صنعت میوه آذربایجان و فرآوری میوه و کنسانتره و میوه خشک با سرمایه گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریالی در زمینی به مساحت ۱۴ هکتار در شهرک صنعتی شماره ۲ مرند است.

وی اظهار کرد: پروژه کشت و صنعت سهند هشترود در زمینی به مساحت حدود ۷۰ هکتار و با سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی و پروژه زنجیره تولید ژلاتین نیز در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار و حدود ۳۰ هزار میلیارد ریال برآورد اولیه سرمایه گذاری در حال اجراست.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: زنجیره تولید و فرآوری تخم مرغ با ایجاد زنجیره تولید مرغ مادر، جوجه کشی، خوراک دام، کشتارگاه و فرآوری تخم مرغ و شهرک تخصصی صنایع تبدیلی با وسعت ۴۵ هکتار نیز با سرمایه گذاری موسسه مسکن و عمران اجتماعی بسیج در بناب در دست اجراست.

وی خاطرنشان کرد: این استان در فرآوری انگور، بسته بندی و صادرات خرما، فرآوری تخم مرغ، بسته بندی عسل، فرآوری خشکبار رتبه اول و در حوزه سردخانه رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: این استان در جذب سرمایه گذار و سرمایه گذاری در بخش فرآورده‌های گیاهان دارویی با ۱۹ واحد از وضعیت بسیار خوبی برخوردار بوده و برای تحقق هدف تبدیل شدن به قطب گیاهان دارویی کشور تلاش می‌کنیم.

آقای افشانی افزود: در بخش صنایع تبدیلی تاکنون تعداد ۸۵۰ واحد پروانه بهره برداری با ظرفیت ۵.۵ میلیون تن و برای ۲ هزار و ۶۹۴ واحد جواز تاسیس با ظرفیت ۱۳.۵ میلیون تن صادر شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار