کندوان در فهرست بهترین دهکده‌های گردشگری جهان

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: روستای کندوان آذربایجان‌شرقی به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده‌های گردشگری جهان ثبت شد.

آقای شالبافیان گفت: روستای کندوان استان آذربایجان‌شرقی در رقابت با بیش از ۲۰۰ روستا از کشور‌های مختلف در فهرست دهکده‌های جهانی سازمان جهانی گردشگری جای گرفت.

آقای شالبافیان افزود: هشت روستای کشورمان از جمله کندوان آذربایجان شرقی، بیشه لرستان، میمند کرمان، سهیلی قشم، پالنگان کردستان، قاسم آباد گیلان، کندلوس مازندران و ابیانه اصفهان برای شرکت در این رقابت از سوی معاونت گردشگری معرفی شده بودند که از این بین روستای کندوان با کسب امتیاز‌ها و شاخصه‌های لازم در جایگاه روستا‌های جهانی ثبت شد.

 وی گفت: انتخاب بهترین دهکده گردشگری از سال ۲۰۲۱ توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) دنبال می‌شود و هدف از این اقدام تبدیل گردشگری به محرک توسعه روستایی و رفاه روستاییان است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد: سازمان جهانی گردشگری ۹ شاخصه از جمله دارا بودن منابع فرهنگی، ترویج و حفاظت از آن، پایداری اقتصادی، محیطی، اجتماعی، پتانسیل گردشگری و توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش، حاکمیت و اولویت‌بندی گردشگری و نیز امور بهداشت، ایمنی و امنیت را به عنوان معیار‌های انتخاب روستا‌های جهانی اعلام کرده است که روستای کندوان امتیاز قابل قبولی را از موارد مذکور کسب کرد.

وی تصریح کرد: تا به امروز ۷۶ روستا از ۴۰ کشور به عنوان بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری معرفی شده‌اند و حالا جمهوری اسلامی ایران نیز با ثبت کندوان در این مجموعه جایگاه ویژه‌ای دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.