۳۱ قصابی متخلف در پارس‌آباد مغان پلمب شد

رئیس اداره دامپزشکی پارس‌آباد مغان از پلمب و جلوگیری از فعالیت ۳۱ باب مغازه قصابی و کبابی متخلف در این شهرستان خبر داد.

جابر غائبی گفت: این قصابی‌ها اقدام به کشتار غیرمجاز دام در معابر عمومی و عرضه گوشت خارج از کشتارگاه و سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی می‌کردند که با اخذ حکم قضایی مبنی بر تهدید بهداشت عمومی با همکاری پلیس اماکن عمومی ، شبکه بهداشت و درمان و اتاق اصناف پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری شد.

رئیس اداره دامپزشکی پارس‌آباد مغان افزود: طرح ضربتی مبارزه با کشتار غیرمجاز دام از ۱۰ روز پیش همزمان با فعالیت مجدد کشتارگاه صنعتی دام پارس‌آباد با دستور دادستان و تعامل، همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط و نیز تشکیل گشت‌های تیمی مشترک در این شهرستان تشدید شده و در حال اجرا است.

به گفته او، پس از انجام الزامات و رعایت مقررات و رفع نواقص ساختارهای بهداشتی کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان ، فعالیت این کشتارگاه با مدیریت جدید و همت مضاعف در خدمات‌رسانی مطلوب تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی آغاز شده است ، لذا تمام قصابان و کباب فروشی‌ها ملزم به انتقال دام به کشتارگاه و کشتار و استحصال آن در محیطی کاملا سالم و بهداشتی هستند.

غائبی گفت: تمام فرایندهای کشتار در کشتارگاه و انجام نظارت‌های لازم تحت سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی انجام و لاشه استحصال شده کاملا سالم، مطمئن و بهداشتی بوده و مشکلی در این زمینه نداریم.

او با هشدار به صاحبان مراکز عرضه گوشت و قصابان متخلف شهرستان پارس‌آباد افزود: در صورتی‌که موارد بهداشتی رعایت نشده و گوشت قابل عرضه به مردم از کشتارگاه تحت سیستم نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه نشود مغازه خاطیان ضمن تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی پلمپ می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.