رئیس جمهور:

پزشک خانواده می‌تواند سهم هزینه درمان را به‌طور جدی کاهش دهد

رئیسی گفت: موضوع سلامت و پزشک خانواده می‌تواند سهم هزینه درمان را به‌طور جدی کاهش دهد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان با حضور در همایش دستاورد‌ها و تکریم فعالان نظام بهداشت  اظهار کرد: لازم می‌دانم یاد شهدای فلسطین را گرامی بداریم. روز‌های سختی برای مردم و جهان است که شاهد جنایات هولناکی هستند، جنایاتی که نسبت به همه نارواست، اما نسبت به کودکان خیلی حزن‌آور است و اندوه را در دل همه ایجاد می‌کند و خشم همه را برمی‌انگیزد.

وی ادامه داد: این خشم و نفرتی که امروز در جهان و تمام ملت‌ها با همه گویش‌ها، عقاید و باور‌ها نسبت به نظام سلطه و نظم ناعادلانه جهانی که جای مظلوم و ظالم در آن عوض می‌شود ظلم نسبت به زنان، کودکان و مردمانی است که در خانه و کاشانه خود قرار دارند و ظالمانه از خانه خود بیرون رانده می‌شوند.

رئیس جمهور اظهار کرد: در این جنایت هولناک کسی نیست این صحنه‌ها را ببیند و اشک بر چشمان او جاری نشود. ما معتقدیم این فاجعه انسانی و نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت که به‌دست آمریکا و رژیم صهیونیستی اتفاق می‌افتد، حتما نظم کنونی جهان را بهم خواهد ریخت.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از دستاورد‌ها و تکریم فعالان نظام بهداشت کشور گفت: همه سازوکار‌ها باید در جهت پیشگیری باشد و بهداشت همین جلوه را دارد و کمک بسزایی در سلامت جامعه، جسم و جان و روح روان است همچنین کمک بسزایی به مردم شهر و روستاست.

وی بیان کرد: جلوه‌های زیبایی از حوزه بهداشت و درمان را در دوران کرونا دیدیم، جان‌فشانی‌های فعالان حوزه بهداشت و سلامت که بر بالین مردم در شرایط بد حاضر می‌شدند و در این مسیر شهدایی در عرصه سلامت دادیم و این قشر در این ایام خوش درخشیدند.  

رئیس جمهور گفت: کار‌های شما در حوزه بهداشت و درمان قابل تقدیر است. حضور ۳۷۰ هزار داوطلب بهداشت که به عنوان یک وظیفه انسانی و اسلامی در حوزه بهداشت و پیشگیری از آسیب‌ها و امراض تلاش می‌کنند جای تقدیر و تشکر دارد.

وی ادامه داد: مجهز شدن حوزه بهداشت به ناوگان مناسب که بتواند به سرعت در مناطق حاضر شود، اقدام خوبی بود. عزیزانی که به صورت داوطلبانه شرکت کردند قدردانشان هستیم و از وزیر بهداشت می‌خواهم که نسبت به خواسته‌های این عزیزان توجه جدی شود. نسبت به مساله آب و هوا و آلودگی‌هایی که برای زندگی انسان خطر دارد از جمله اقدامات بهداشتی است که باید به این موضوع حساس بود تا این آلایندگی‌ها را نداشته باشیم.

رئیس جمهور به امنیت غذایی اشاره کرد و آن را درحوزه بهداشت مهم دانست و گفت: تاکید در حوزه امنیت غذایی می‌تواند از امراض و مرگ و میر‌ها جلوگیری کند. موضوع دیگر موضوع سلامت خانواده و مساله پزشک خانواده است که این مهم بوده و می‌تواند سهم هزینه درمان را به طور جدی کاهش دهد همچنین سلامت روان هم بسیار مهم است. معتقدم وزارت بهداشت باید ببیند هر جایی که بهداشت و سلامت مردم را تهدید می‌کند نسبت به آن حساس باشد و این به عنوان نهی از منکر است.

رئیس جمهور تاکید کرد: هرچه برای سلامت مردم مفید است، باید باشد. فعال کردن شبکه بیشتر و گام‌هایی که برداشته شد خوب است، اما کافی نیست. هرچه درباره بهداشت سرمایه‌گذاری کنیم جا دارد. من هزینه کردن در حوزه بهداشت را هزینه نمی‌دانم بلکه سرمایه گذاری برای کشور می‌دانم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
به جای اینکه بابیمه یه سری خدمات ناقص رایگان بدین مثل درمان رایگان زیر هفت سال و.... همه خدمات را نیم بها کنید اونایی که خرجش هم زیاده قسطی کنید یا خیریه براشون بپردازه الان دوتا بیمه داریم نه پول دارو میده نه ویریت نه دندان پزشکی و...
Iran (Islamic Republic of)
H
۰۷:۲۵ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
پدرمارودرآوردی پول نداریم دندانمون رودست کنیم بااین قیمتها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
واقعا خدا خیر نده حقوق کم هزینه دندانپزشکی بیشتر، آخه چه عدلیه چه دادیه چه بهداشتیه چرا هزینه دندانپزشکی کم وعمومی نمی شه مطمئن باشید ملت نود درصد مشکل دارند از ترس هزینه نمی دونند چه کنند خدا باعث وبانی این همه گرونی وفشار نیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
داروی ریبواکسابان ماه قبل 135 گرفتیم الان شده 215 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
تو این دوره هزینه ها بیشتر شده هزینه دارو یه بازنشسته آموزش و پرورش حمایت هزینه های دندون پزشکی نداره آنقدر هزینه های زندگی زیاد شده که با این حقوق نمی تونی بری پیش یه دندون پزشکی واقعا جای تاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
اگه پزشک عمومی میتونست تشحیص بده که ملت پیس متخصص نمیرفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
در عرض سه ماه دارویی که برای قلب مادرم میخریدیم یک میلیون و دویست حالا شده دومیلیون و پانصد پول دارو را هم که بیمه نمیدهد و بیمه تکمیلی هم نمیدهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
چطور میخواهید درد مردم آه مردم جواب بدین این همه فشار اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
خخخ وقتی سرما می خوردی دو ورق سرما خوردگی و یه شربت سینه و بعضی وقتا کپسول چرک خشک کن به اندازه کافی مثلا دو ورق می دادند.
الان پزشک خانواده فقط داروهارو ثلث کرده که نه تنها بیمار خوب نمیشود( به علت دوز پایین دارو ) بلکه هزینه درمان هم افزایش می یابد و مقاوم سازی میکروب هم در بدن صورت می گیرد .
به حول و قوه الهی بیماران هم کم می شوند و تا ابد خوب می شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
آن شال راازدورگردنت بردار...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
این بیمه سلامت اکثر دارو هاش آزاده به چه درد میخوره؟!دکترهای بیرون قبول ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
بیمه سلامت همون جوک سال هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
چرا بعضی دکترها به فکر مردم نیستند خدایا خودت جواب کسی که به درد مردم جز پول نگاه نمیکنه بده وسفره کسی که برای درمان مردم میگذره و جانفشانی می کنه زیاد کن وسلامتی بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
ما واکسن آنفلونزا چندهفته پیش زدیم الان کرونا گرفتیم چرا از سویه جدید کرونا چیزی نمیگید تا آدم ماسک بزنه حداقل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
من ماسک میرنم و ازسویه جدید هم خبر نداشتم تا راه درمان کرونا پیدا بشه ماسک لازمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
امروز داندان ام درد می کرد مراجعه کردم .
درمانگاه فاصل گفتم لطفا بکشید نه می نوانم عصب کشی کنم ونه روشکش چون قیمت نجومی جالب نکشسدن گفتن مجوژ نداریم برید عصب کشی کتید وپرکنید.
کشور افتصاح شده نه می کشند نه داری عصب کشی کنی یه مشت دروغگوی بی وجدان در ادارات بهداشت ودرمان کار می کنن طرف بخاطر اینکه کارنکنید بند وتبصره آورد
هرکس مردم را ادیت میکند خدا ازش نگزرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
هزینه درمان فقط سرما خوردگی با مراجعه به پزشک خانواده یک هفته قبل یک شربت گلو درد همراه با یک بسته قرص ۱۰عدد و یک بسته قرص سرماخوردگی ۲۰ ععدد ۱۴۵ هزارتومان آب خورده
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۱۷ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
جالبه که همه چیزو میدونید ولی هیچ کاری نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
اقای ریسی بدادسیب زمینی کاران برسید چراصادرات انجام نمیشه.....
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۲:۴۸ ۲۷ مهر ۱۴۰۲
سلام،

به نظر پزشک خانواده فقط طرحی برای اشتغال پزشکان است، یک طرح اقتصادی است و هیچ ارزش علمی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۶ ۲۸ مهر ۱۴۰۲
تگه دولت واقعا طب سنتی را به رسمیت میشناسه مردم هم باید حق انتخاب داشته باشن که پزشک خانوادشون دکتر سنتی باشه یا دکتر مدرن
آخرین اخبار