دارالفنون اردبیل افتتاح می‌شود

استاندار اردبیل گفت: تا ۲ ماه آینده مدرسه دارالفنون با سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد ریال در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

سید حامد عاملی گفت: رژیم منحوس و جعلی اسرائیل که از آن به عنوان غده سرطانی یاد می‌شود، در یک رفتار بی‌رحمانه مردم فلسطین و غزه را به خاک و خون کشیده و سکوت جوامع جهانی و بین‌المللی نشان از ماهیت همسویی آنها با استکبار جهانی است.

استاندار اردبیل اصلی‌ترین موضوع آموزش و پرورش را ارتقای فضاهای آموزشی و ساماندهی نیروی انسانی متخصص و متعهد اعلام کرد و افزود: ما دغدغه‌ها و مشکلات متعددی را در حوزه آموزش و پرورش داریم که یک شبه نمی‌توانیم آن را حل کنیم بلکه بهتر است به مرور و با برنامه‌ریزی دقیق در یک فرآیند پنج تا ۱۰ ساله بتوان کمبودها و نارسایی‌ها را رفع کنیم.

او به کمبود ۲ هزار کلاس درس در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: برای جبران این کمبود به ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم تا با ساخت و توسعه فضاهای آموزشی مدارس استان را به شکل استاندارد و مناسب مدیریت کنیم.

عاملی تصریح کرد: در این استان در برخی از نواحی و مناطق سرانه آموزشی کمتر از ۲ متر مربع است که این آمار بسیار پایینی است و انتظار می‌رود با همکاری وزارت آموزش و پرورش، نهادها، مؤسسات مالی، بانک‌ها و سایر مجموعه‌ها در انجام مسئولیت اجتماعی خود در این استان به ساخت مدرسه اهتمام داشته باشند.

او نمونه این حرکت مناسب را ساخت ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه به نام دارالفنون به همت یکی از بانک‌های عامل اشاره کرد و گفت: برای این ۲ مدرسه بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و در ماه‌های آینده شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

عاملی برگزاری کلاس‌های آموزشی برای معلمان را با هدف توانمندسازی آنها یادآور شد و افزود: برای برقراری عدالت آموزشی شایسته است برگزاری کلاس‌های تقویتی کنکور و آزمون‌های نهایی مورد توجه قرار گیرد تا ما بتوانیم دانش‌آموزان مناطق محروم را از ظرفیت آموزش مناسب بهره‌مند کنیم.

او بیان کرد: هزینه‌های مورد نیاز برای راه‌اندازی این کلاس‌ها را بر عهده می‌گیریم و امیدواریم شرایط مناسبی را در برگزاری این کلاس‌ها در ماه‌های آینده شاهد باشیم.

استاندار اردبیل گفت: در کنار برنامه‌های آموزشی و تربیتی، دانش‌آموزان باید با مهارت‌های زندگی و توانمندی‌های اجتماعی آشنا شوند تا با غلبه بر مشکلات بتوانند درست و شایسته عمل کرده و بسیاری از آسیب‌ها و دغدغه‌ها را رفع کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار