رئیس جمهور مصر: هرگز اجازه نخواهیم داد آرمان ملت فلسطین از بین برود

رئیس جمهور مصر تاکید کرد هرگز اجازه نخواهیم داد آرمان ملت فلسطین از بین برود و مانع انتقال اهالی غزه به مصر می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، امروز چهارشنبه نسبت به مهاجرت جمعی فلسطینی‌ها از نوار غزه به مصر هشدار داد و آن را اولین مرحله قبل از «اقدامی مشابه از کرانه باختری به اردن» دانست.

وی گفت: وادار کردن فلسطینی‌ها به ترک سرزمین خود، راهی برای پایان دادن به آرمان فلسطینی و به زیان کشور‌های همسایه است. 

السیسی همچنین با اشاره به «افکار عمومی عرب» که نسبت به آرمان فلسطین که «بزرگترین آرمان» است، حساس است، هشدار داد: اگر از مردم مصر بخواهم به خیابان‌ها بیایند، میلیون‌ها نفر برای حمایت از موضع مصر بیرون خواهند آمد.

وی گفت: هرگز اجازه نخواهیم داد آرمان ملت فلسطین از میان بروند و اتفاقی که الان در نوار غزه رخ می‌دهد اقدام بر ضد جنبش حماس نیست، بلکه تلاش برای وادار کردن مردم به ترک این منطقه است.

السیسی افزود: پس از کوچاندن فلسطینی‌ها از غزه به مصر، پس از آن نوبت کوچاندن فلسطینی‌ها از کرانه باختری به کشور اردن خواهد بود.
رئیس جمهور مصر پیشنهاد کرد: اسرائیل می‌تواند اجازه دهد فلسطینی‌های ساکنان غزه به صحرای النقب بروند و پس از پایان عملیات نظامی دوباره آنان را به نوار غزه بازگرداند.

پس از حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی در نوار غزه و شهید و زخمی شدن بیش از هزار فلسطینی به ویژه کودکان، شماری از مردم مصر در محکومیت این جنایت به خیابان‌ها آمدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار