سهم گاز خراسان رضوی در سبد مصرف انرژی حدود ۷۰ درصد است

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی با مصرف حدود ۱۳.۵میلیارد مترمکعب در سال رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

حمیدرضا افشون رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی گفت: علیرغم محدودیت‌های انرژی، بخش خانگی کمترین آسیب را از این محدودیت‌ها داشته است. در کشور مصرف برق در بخش خانگی کمتر از ۳۰درصد بوده که این عدد در استان خراسان رضوی ۴۲درصد است، البته در بعضی از روز‌ها مصرف خانگی به ۹۵درصد نیز می‌رسد.

او افزود: خراسان رضوی با مصرف حدود ۱۳.۵میلیارد مترمکعب در سال رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است. سهم گاز در سبد مصرف انرژی حدود ۷۰درصد است و حمل‌ونقل در این سبد سهم ۳۰درصدی دارد.

رئیس امور پژوهش و فناوری شرکت گاز خراسان رضوی ادامه داد: در هیچ کشوری وابستگی به یک انرژی آن‌قدر زیاد نیست و این امر به نوعی تهدید محسوب می‌شود کما اینکه در شرایط بحرانی مشکل‌ساز خواهد بود. باید به صنایع و تولید کمک کنیم که غیر از گاز طبیعی سوخت‌های فسیلی را در مصرف خود جایگزین کنند چراکه انرژی‌های تجدیدپذیر سهم یک درصدی دارند.

افشون با اشاره به اینکه در خراسان رضوی ۲میلیون و ۷۰۰هزار مشترک گاز وجود دارد، بیان کرد: خراسان رضوی پس از تهران رتبه دوم مشترکان گاز ر ا دارد و ۳۴هزار کیلومتر در استان شبکه انتقال گاز داریم. بخش خانگی نسبت به سایر بخش فراتر بوده ضمن اینکه این سهم در استان ما بیشتر است و در زمستان نیز افزایشی می‌شود.

او تصریح کرد: پس از سال ۹۵ بخش خانگی ۴۰درصد و بخش صنعت با افزایش ۶۰درصدی مصرف مواجه بوده است. در خراسان رضوی برای اینکه صنایع دچار مشکل نشوند با هفت کارخانه قند که مصرف عمده داشتند جلساتی برگزار شد و تبادل اطلاعات منجر به کاهش مصرف و تغییر نحوه مصرف شد.

برچسب ها: گاز ، مصرف انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.