وزیر نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت:

امسال ناترازی کمتری در گاز خواهیم داشت

اوجی گفت: با افزایش تولید گاز و تلاش برای رفع ناترازی‌ها، امسال ناترازی کمتری در گاز خواهیم داشت.

جواد اوجی، وزیز نفت در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: در کلان شهر‌ها در زمان وارونگی دما تلاش می‌کنیم سوخت یورو ۵ توزیع کنیم تا آلودگی هوای کمتری را شاهد باشیم.

وی افزود: در خصوص اتصال کارت بانکی به کارت سوخت نیز در حال مطالعه هستیم و چندین دستگاه کار مشترک می‌کنند و هنوز قطعی نیست.

اوجی با بیان اینکه بنزین سوپر داریم، ولی میزان آن کم است، گفت: با افزایش تولید گاز و تلاش برای رفع ناترازی‌ها انشاالله امسال ناترازی کمتری در گاز خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تولید گازی که داشتیم موفق شدیم برای اولین بار سقفی که روزانه گاز به نیروگاه‌ها دادیم بالاتر باشد و این ۳۶ میلیون مترمکعب در روز معادل تقریبا ۲۰ میلیون لیتر فرآورده‌های سوخت مایع آزاد شده و روزی ۵ میلیون متر مکعب هم گاز بیشتر به صنایع جز و عمده دادیم و در خصوص صنایع عمده روزی ۱۶۴ میلیون مترمکعب گازرسانی کردیم. خوشبختانه این برنامه‌ریزی تا به امروز در وزارت نفت شکل گرفه است.

وی درباره کیفی سازی سوخت خودرو‌ها گفت: از آغاز شروع کار این دولت کیفی‌سازی محصولات و فرآورده‌های نفتی در همه پالایشگاه را شروع کردیم و کمتر از یک ماه پیش شاهد بودیم که رئیس جمهور به پالایشگاه اصفهان آمدند و راه‌اندازی روزانه ۲۰ میلیون گازوئیل و نفت و گاز یورو ۵ را تولید می‌کنیم. در شازند هم به همین شکل و در پالایشگاه ستاره خلیج فارس هم تولیدات فرآورده‌های نفتی ما یورو ۵ است و به زودی افتتاح و بهره برداری پالایشگاه شیراز را نیز عملی می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار