آغاز دوباره طرح تشرف کاروان‌های زیارتی سالمندان و توان‌یابان به حرم رضوی

طرح زیارتی یا معین‌الضعفا (ع) با هدف تشرف کاروان‌های زیارتی مجاوران سالمند و توان‌یاب به حرم مطهر رضوی، دوباره آغاز شد.

با اجرای این طرح در روز سه‌شنبه هر هفته، به طور میانگین ۸۰ تا ۱۰۰ مجاور سالمند و توان‌یابآغاز دوباره طرح تشرف کاروان‌های زیارتی سالمندان و توان‌یابان به حرم رضوی به حریم قدسی رضوی مشرف می‌شوند.

این طرح از جمله طرح‌های باسابقه آستان قدس رضوی است که توانسته فرصت زیارت حضرت ثامن الحجج (ع) را برای بسیاری از مجاوران سالمند و توان‌یاب این امام همام، به همت اداره امور تسهیلات زائران حرم مطهر رضوی با همکاری خادمان بخش صندلی چرخدار و معاونت اماکن متبرکه حرم مطهر در ادوار مختلف در طول سال، فراهم کند.

با آغاز فصل پاییز و از چهارم مهرماه، اجرای این طرح در بارگاه منور رضوی از سر گرفته شده است، درصورت شرایط آب و هوایی مساعد، هر هفته در روز سه‌شنبه، از ساعت ۹ تا ۱۰:۳۰ صبح، شرایط تشرف جمعی از محبان سالمند و توان‌یاب حضرت رضا (ع) در شهر مشهد به ویژه اقشار محروم، در قالب کاروان‌های ۸۰ تا ۱۰۰ نفره فراهم می‌شود.

اجرای این طرح همچون دعوت‌نامه‌ای از غریب الغربا (ع) برای مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌هایی است که با وجود سکونت در مشهد، به دلایل مختلف امکان تشرف به حرم مطهر رضوی را ندارند و روز‌ها و حتی سال‌ها در انتظار دیدن گنبد و بارگاه رضوی از نزدیک هستند.

این دلدادگان رضوی توسط رابطین اداره امور تسهیلات زائران حرم مطهر رضوی در حاشیه و سطح شهر مشهد شناسایی و به نوبت شرایط تشرف آنان به این آستان ملکوتی فراهم می‌شود و تمامی هزینه رفت و آمد و میزبانی هم برعهده آستان قدس رضوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.