همایش بزرگ خانواده‌های همیار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برگزار شد

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: برای کنترل و ایجاد ارتباطی عاطفی با دانش آموزان باید به صورت کاملاً منطقی و دقیق با آنان ارتباط کلامی و رفتاری داشته باشیم.

 علی خیور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل در همایش بزرگ خانواده‌های همیار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بر ضرورت ارتباط و تعامل بیش از پیش خانواده‌ها و اولیا با فرزندان خود تاکید کرد و گفت: برای کنترل و ایجاد ارتباطی عاطفی با دانش آموزان باید به صورت کاملاً منطقی و دقیق با آنان ارتباط کلامی و رفتاری داشته باشیم.

 علی خیور در همایش بزرگ خانواده‌های همیار پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: اهمیت و ارزش و جایگاه خانواده در دین مبین اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست و حفظ و تقویت این نهاد اجتماعی یک اصل مهم خواهد بود.

وی افزود: آنچه به بنیان خانواده کمک می‌کند برقراری ارتباط بین اعضا و اجزای آن است و این جریان می‌تواند زمینه ساز رشد و تعالی و درک مشترک آنان باشد.
سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل ادامه داد: مواظبت، مراقبت و هوشیاری همه اعضای خانواده نسبت به همدیگر و بخصوص والدین نسبت به فرزندان بسیار مهم است؛ چرا که همیشه فرزندان نیازمند حمایت و همراهی پدر و مادر بوده و خواهند بود.

خیور گفت: با توجه به شرایط حاکم بر پیرامون زندگی ما و مخاطرات موجود، ضرورت آگاهی بخشی و روشنگری نسبت به این وضعیت بیش از پیش احساس می‌شود و لازم است تا با حساسیت و دقت نظر والدین همراه باشد.

وی بیان کرد: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و بزهکاری‌های گوناگون، جز با همفکری و همراهی همه دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی و تربیتی و مشارکت اولیا و خانواده‌ها ممکن نخواهد بود؛ پی می‌طلبد تا در مسیر تحقق آن همگان کمک کنند.

در این همایش معاون حقوق عامه دادستان و مدیرکل امور اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان نیز بر لزوم گفتمان سازی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین خانواده‌ها و دانش آموزان و شناخت محیط پیرامون زندگی در شرایط کنونی تاکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار