اجرای پویش تامین منابع مالی واحدهای تولیدی کشور

پویش تامین منابع مالی واحد‌های تولیدی کشور برای رفع مشکلات ۳۴ درصد واحد‌های تولیدی کشور به مرحله اجرا رسید.

لیلا مرادی مدیرکل دفتر کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست تخصصی سرمایه‌گذاری و توسعه چهارمحال و بختیاری گفت: طی ارزیابی‌هایی که در سال‌های اخیر صورت گرفته است تامین منابع مالی مشکل ۳۴ درصد واحد‌های تولیدی کشور بوده که برای رفع این مشکل پویش همرسانی سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: بیمه و مالیات و مباحث فروش و دست‌یابی به بازار داخلی و خارجی از دیگر مشکلاتی است که واحد‌های تولیدی با آن روبرو هستند که تلاش ما بر این بوده با تسهیل در فرایند تولید و اختصاص تسهیلات مناسب تا حدی بر این مشکلات غلبه شود.


بیشتر بخوانید


مرادی با بیان اینکه مشکلات و موانع تولید سبب شده است تا تعدادی از طرح‌های صنعتی نیمه‌فعال بمانند و یا راکد شوند، اضافه کرد: از آنجاکه اعتبارات دولتی جوابگوی این موضوع نیست درصدد هستیم به عنوان نهاد حاکمیتی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در قالب طرح همرسانی سرمایه‌گذاری، این واحد‌ها را فعال کنیم.

وی ادامه داد: فارغ از بودجه‌ها و تسهیلات تکلیفی باید نگاه ویژه‌ای به تامین مالی در بخش صنعت صورت گیرد و در این میان تجربه مدیریتی نقش بسیار موثری دارد.

مرادی افزود: به غیر از منابع بانکی و تسهیلات تبصره ۱۸ می‌توان از طریق بازار سرمایه نیز منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری را فراهم کرد و از ظرفیت استان‌ها در این خصوص به جد بهره‌گیری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار