۶۸۱ اشتغال جدید در خمین ایجاد شد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمین گفت: ۶۸۱ فرصت شغلی معادل حدود ۸۹ درصد از تعهد امسال این شهرستان در سامانه رصد ثبت شده است.

امیرعباس اکبری رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمین گفت: تعهد امسال این شهرستان برای ثبت در سامانه رصد ۷۶۷ نفر است.

وی ادامه داد: در نیمه نخست امسال بنیاد شهید و امور ایثارگران ۱۸ مورد، صندوق کارآفرینی امید ۱۰ مورد، صمت ۲۴۹ مورد، فنی و حرفه‌ای یک مورد، میراث فرهنگی ۱۰ مورد، راهداری پنج مورد، کمیته امداد ۶۲ مورد، جهاد کشاورزی ۹۷ مورد، بهزیستی ۶۵ مورد، بسیج سازندگی ۹۷ مورد، بنیاد برکت ۴۳ مورد و بنیاد علوی ۳۰ مورد را در سامانه رصد ثبت کردند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خمین اظهار کرد: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار مشاغل خانگی در سال جاری به دستگاه متولی پرداخت تسهیلات مشاخل خانگی تخصیص یافته است.

معاون عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری خمین نیز در این نشست گفت: کمیته نظارت تکمیل کننده کارگروه اشتغال شهرستان است و این کمیته می‌تواند انحراف در پرداخت تسهیلات اشتغال را به حداقل برساند.

«وحید براتی زاده» افزود: اگر پرداخت تسهیلات با راستی آزمایی انجام نشود موجب ایجاد بدهی برای دریافت کنندگان و مشکل برای کارگروه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه سیاستگذاری اشتغال شهرستان در کارگروه اشتغال انجام می‌شود، ادامه داد: تخصص شهروندان خمین در کشاورزی است و باتوجه به کاهش نزولات آسمانی و خشکسالی سال‌های اخیر، کشاورزی شهرستان به منظور استفاده بهینه از منابع آبی باید به سمت توسعه گلخانه‌های کوچک مقیاس حرکت کند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرمانداری خمین گفت: اطلاعات پرداخت‌های پارسال بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج سازدگی در زمینه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ جمع آوری شود.

مدیر جهاد کشاورزی خمین نیز در این نشست گفت: ۲۳۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال از اعتبارات تبصره ۱۸ امسال به این نهاد حمایتی در خمین تخصیص یافته است.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین نیز در این گفت: ۲۱ هنرمند صنایع دستی این شهرستان برای دریافت ۱۴ میلیارد ریال تسهیلات امسال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

«علی مشهدی» افزود: تاکنون ۱۰ هنرمند موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی خمین نیز بیان کرد: ۳۰ میلیارد ریال سهمیه امسال این نهاد از اعتبارات مشاغل خانگی است و ۲۸ متقاضی به بانک های عامل معرفی شدند.

«احمدرضا جعفری» گفت: ۱۵ میلیار و ۵۰۰ ملیون ریال از این اعتبار تخصیص یافته به جهاد کشاورزی خمین جذب شده است.

وی توضیح داد: هفت طرح برای جذب ۲۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال از اعتبارات باقی مانده بند الف تبصره ۱۸ سال گذشته به بانک‌های عامل معرفی شدند.

«جواد داودی » ادامه داد: ۹۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال معادل ۴۰ درصد از این اعتبار تاکنون در شهرستان جذب شده است.

وی افزود: ۱۲۹ نفر متقاضی دریافت تسهیلات اشتغال در قالب تبصره ۱۸ به بانک‌های عامل معرفی شدند و ۶۷ متقاضی موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خمین گفت: ۳۰ درصد از اعتبارات تخصیص یافته به این شهرستان به توسعه اشتغال اختصص پیدا می‌کند.

داودی اظهار کرد: تا سه میلیارد ریال تسهیلات برای احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی افزود: صندوق امداد ولایت امسال هفت میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پرداخت کرده است.

خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.