لوکاشنکو خطاب به مخبر: باید با همدیگر در برابر غرب مقاومت کنیم

رئیس جمهور بلاروس با اشاره به اقدامات کشورهای غربی برای گسترش جنگ در خاورمیانه، اظهار داشت: ما باید با همدیگر در مقابل حملات غرب مقاومت کنیم.

الکساندر لوکاشنکو روز سه‌شنبه در دیدار با محمد مخبر معاون اول رئیس جمهوری ایران گفت: غرب در حال هدایت نوک پیکان جنگ خاورمیانه علیه ایران است و تهران و مینسک باید همکاری نزدیک‌تری برای مقابله با حملات غرب داشته باشند.

وی با اشاره به تحمل تحریم‌ها از سوی ایران و بلاروس، اضافه کرد: فشار وارد شده به کشور‌های ما بی‌سابقه است، اما شما پیشتر آموختید تا حدی در برابر این فشار‌ها مقاومت کنید و تجربه شما برای ما ارزشمند است.

رئیس دولت بلاروس با تقدیر از تلاش‌های ایران ادامه داد: آنچه من را شگفت زده کرده، این است که در جریان این اقدام‌های گسترده (تحریم‌ها)، ایران سطح توسعه خود را کاهش نداده بلکه برعکس به صورت قابل توجهی آن را افزایش داده است.

لوکاشنکو در این دیدار که در بلاروس صورت گرفت، ابراز داشت: بنا بر تجربه روابط و سال‌های زیاد همکاری با تهران، می‌توانم تایید کنم که نهاد‌های دولتی ایران و بلاروس باید سریع‌تر کار کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود که مربوط به همکاری دو طرف می‌شد، تاکید کرد که اگر دو طرف بر سر چیزی توافق می‌کنند باید به موقع اجرا شود.

رئیس جمهوری بلاروس افزود: مهمترین مساله برای ما زمان است نه تحریم‌ها و فشار. ما نباید زمان را از دست بدهیم.

محمد مخبر در این دیدار مسائل مربوط به تبادلات بانکی، صدور ویزا و خطوط هوایی مستقیم را سه موضوع مهم در پیشبرد توافقات دانست و بر اهمیت رفع آنها تاکید کرد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین ضمن محکوم نمودن نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه، از رئیس‌جمهور بلاروس خواست تا در کنار مردم مظلوم فلسطین برای توقف این جنایت جنگی در سرزمین های اشغالی تلاش کند.

معاون اول رئیس جمهوری ایران به دعوت رسمی نخست وزیر بلاروس و به منظور رایزنی و تبادل دیدگاه‌ها با مقامات بلندپایه بلاروس و در صدر هیاتی بلند پایه پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) وارد مینسک شد.

مخبر که با بدرقه رئیس دفتر رئیس‌جمهوری و برخی اعضای کابینه صبح امروز تهران را به مقصد مینسک ترک کرده بود، در بدو ورود به پایتخت بلاروس مورد استقبال وزیر صنایع این کشور به عنوان رئیس کمیسیون مشترک دو کشور قرار گرفت.

گفتنی است معاون اول رئیس جمهوری ایران در این سفر یک روزه علاوه بر رئیس جمهوری بلاروس، با نخست وزیر و روسای مجلس این کشور نیز دیدار و درباره مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی گفتگو خواهد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار