۱۲۰ روستای خراسان رضوی دارای ظرفیت جذب گردشگر است

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: ۱۲۰ روستای استان دارای ظرفیت جذب گردشگر است که ۱۷ مورد آنها تا کنون به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده‌ است.

جواد موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: از این شمار ۱۰۳ روستای استان دارای ظرفیت‌های متعدد طبیعی، تاریخی، معماری و صنایع دستی برای جذب گردشگر است.

او افزود: ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی با هدف رشد و توسعه گردشگری در روستا‌ها در دستور کار قرار گرفت و در همین راستا هم اکنون تعداد ۱۶۰ اقامتگاه بومگردی در روستا‌ها و شهر‌های کمتر از ۱۰ هزار نفر جمعیت در استان ایجاد شده است.

مدیرکل گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: این تعداد اقامتگاه بومگردی سه هزار نفر ظرفیت اقامتی دارد و برای بیش از ۶۵۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

موسوی بیان کرد: توسعه گردشگری در روستا‌ها موجب ایجاد اشتغال، جلوگیری از مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستا‌ها و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی در این مناطق می‌شود.

او تصریح کرد: روستا‌های گردشگری واقع در مسیر زائران بارگاه امام رضا (ع) را از جهت زیرساخت ها، به صورت ویژه مورد توجه قرار خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار