لزوم تدوین نقشه راه آب مشهد با همکاری دستگاه‌های مرتبط

مدیر پروژه شهر دوستدار آب شهرداری مشهد لزوم بر نقشه راه‌آب مشهد با همکاری تمامی دستگاه‌های مرتبط به عنوان راهکاری برای تعادل‌بخشی و توسعه در این حوزه تأکید کرد.

ناصر صداقت مدیر پروژه شهر دوستدار آب شهرداری مشهد گفت: عبور از ساختار آسیب‌پذیر در موضوع آب شهر مشهد، توجه به وضعیت فعلی و ایجاد نگاهی قابل دستیابی به آینده توسط تصمیم‌گیران و سیاست‌گذاران شهری را می‌طلبد و برای این موضوع باید متغیر‌های توسعه سرزمینی در برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای و سیاست‌گذاری‌های کلان یک منطقه یا حتی کشور مشخص باشد.

او ضمن اشاره به موضوع شرایط بحرانی آب مشهد، افزود: موضوع آب شهر مشهد بیشتر از گذشته نیازمند برنامه مدیریتی و جامع با همکاری دستگاه‌های مرتبط است، افزایش سطوح زیرکشت در منطقه‌ای با اقلیم خشک، توسعه شهر مشهد بیش از توان اقلیمی منطقه، حفر چاه‌های غیرمجاز و مجاز بیشتر از توان آبخوانی، همگی نشانگر بحران آبی این دشت است.

مدیر پروژه شهر دوستدار آب شهرداری مشهد در خصوص تدوین نقشه راه تعادل‌بخشی منابع و مصارف آب مشهد ادامه داد: جامع‌نگری و توجه به برنامه‌های توسعه بلندمدت در موضوع آب با تمرکز بر پیوند‌های انرژی، کشاورزی و محیط زیست راهکاری است که ما را در عبور از شرایط موجود یاری می‌کند، در این خصوص لازم است با همکاری و مشارکت همه بخش‌ها به سوی تدوین نقشه راهی جامع برای دشت مشهد و حوزه کشف‌رود گام برداشت تا بتوان سندی برای بهبود و تعادل‌بخشی منابع و مصارف آب این دشت تنظیم کرد.

صداقت بیان کرد: هدف شهر دوستدار آب این است که ضمن حفظ آب و محیط زیست شهری با همت همه نهادها، بتواند بهبود شرایط زیست شهری را برای مجاوران و زائران حضرت ثامن الائمه (ع) فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.