بررسی وضعیت آمادگی کرمانشاه در برابر بحران

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت : بازرسان سازمان مدیریت بحران کشور از امروز (۲۵ مهر) در کرمانشاه مستقر خواهند شد و وضعیت آمادگی در برابر بحران را در بخش‌های مختلف بررسی می‌کنند.

افشین یگانه مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از حضور بازرسین سازمان مدیریت بحران کشور از امروز (۲۵ مهر) تا پایان هفته در کرمانشاه خبر داد و گفت : هدف از این سفر ارزیابی کرمانشاه از نظر آمادگی در برابر بحران در بخش‌های مختلف است.

وی ادامه داد: وضعیت لایروبی رودخانه‌ها برای آمادگی در برابر سیل، وضعیت ساخت و ساز و ایمنی در برابر حوادث احتمالی، بررسی وضعیت آمادگی در برابر حوادثی از جمله زلزله، سیل و آتش‌سوزی، بررسی وضعیت ایستگاه‌های آتش‌نشانی و ... از جمله برنامه‌های کاری این تیم در کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه ارزیابی‌های این تیم در استان فقط مختص به مرکز استان نیست، خاطرنشان کرد: سفر‌هایی به سه یا چهار شهرستان استان نیز انجام می‌شود و وضعیت آمادگی این شهرستان‌ها نیز ارزیابی خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه خوشبختانه استان کرمانشاه بواسطه تجاربی که در مدیریت حوادث و بلایای طبیعی داشته از آمادگی خوبی در حوزه‌های امدادی، تجهیزات امداد و نجات، آماده‌باش دستگاه‌ها و... برخوردار است، یادآور شد: مانور‌های متعددی تا کنون در زمینه آمادگی در برابر حوادث از جمله زلزله برگزار شده و مانور‌های دیگری را نیز در دستورکار داریم.

یگانه با بیان اینکه در حوادث و بلایای طبیعی پیش آگاهی و آمادگی از اهمیت بالایی برخوردار است، تاکید کرد: خصوصا برای حوادث طبیعی که امکان جلوگیری از آن‌ها عمدتا وجود ندارد، تنها از طریق آمادگی می‌توان خسارات جانی و مالی را کاهش داد.

وی ابراز امیدواری کرد حضور بازرسان سازمان مدیریت بحران کشور در کرمانشاه به افزایش آمادگی کرمانشاه برای مقابله با حوادث و بلایای طبیعی کمک کند و در کنار آن بتوانیم از تجارب استان‌های دیگر استفاده کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.