۲ هزار و ۳۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در استان قم اجرا شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم توسعه شبکه فیبر نوری را جزو اولویت‌های استان برشمرد و گفت:۲ هزار و ۳۳۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری در قم به اجرا در آمده است.

جواد غلامپور گفت: طی ۶ ماه ابتدایی امسال با افزایش ۲۹ کیلومتری شبکه فیبر نوری شهری مخابرات منطقه قم کل شبکه فیبر نوری شهری مخابرات به یک هزار و ۲۲۳ کیلومتر رسیده است.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم افزود: همچنین با افزایش ۶۲ کیلومتری شبکه فیبر نوری بین‌شهری و روستایی مخابرات منطقه قم کل شبکه فیبر نوری بین‌شهری و روستایی مخابرات تاکنون به یک هزار و ۱۰۴ کیلومتر افزایش‌یافته است.

غلامپور یادآور شد: با واگذاری یک هزار و ۱۲۴ پورت اینترنت پرسرعت واگذارشده به مردم از طرف شرکت مخابرات منطقه قم در ۶ ماهه امسال، کل پورت‌های اینترنت پرسرعت واگذارشده مخابرات تاکنون به ۱۳۳ هزار و ۱۸۹ پورت رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم گفت: تاکنون در سطح استان قم ۷۴۸ هزار و ۱۴۱ خط تلفن ثابت واگذار شده که ازاین‌بین ۵۷۲ هزار و ۱۹۱ خط دارای اینترنت پرسرعت است.

غلامپور ادامه داد: با نصب و افزایش ۶ ایستگاه تلفن همراه اول، تعداد ایستگاه‌های این اپراتور در قم به ۳۵۰ ایستگاه رسیده است.

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم عنوان کرد: فاز اول پروژه تار (طرح توسعه ارتباطات روستایی) با اتصال ۳۰ مرکز ارتباطی (سایت و مرکز مخابراتی) به اتمام رسیده و فاز دوم این پروژه برای توسعه ارتباطات روستایی در قالب فیبر نوری آغاز شده است.

غلامپور اضافه کرد: همچنین با افزایش ۵۷ Gbps ظرفیت واگذارشده دیتای داخلی استان به ۴۶۲ Gbps افزایش‌یافته است.

مدیرکل فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قم گفت: با افزایش ۳۹۳.۸۴ Gbps ظرفیت شبکه انتقال استان قم به ۶۵۴.۳۸ Gbps رسیده است.

غلامپور گفت: ۹۹ درصد جاده‌های استان قم دارای پوشش ۹۹ درصدی ارتباطی هستند و ۱۸۱ روستای قم دارای تلفن ثابت می‌باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار