وجود ۱۹ هزار متقاضی ساخت خودمالکی مسکن در گلستان

استاندار گلستان گفت:در موضوع ساخت خودمالکی مسکن ۱۹ هزار متقاضی در استان وجود دارد و در صورت مساعدت بانک‌ها به ویژه بانک ملت، می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

علی‌محمد زنگانه با مدیرعامل بانک ملت دیدار و در خصوص طرح های اساسی و اقدامات مشترک این بانک در تکمیل طرح ها گفتگو کرد و در این جلسه گفت:برای دور دوم سفر رئیس جمهور به گلستان در هر شهرستان یک طرح اساسی که می‌توان با مشارکت سایر نهاد‌ها و مجموعه‌ها اجرایی شود را در نظر گرفته‌ایم.

زنگانه گفت: ما به دنبال اجرای برنامه‌های تحول‌آفرین در شهرستان‌های استان هستیم که در این بخش می‌طلبد مجموعه‌های اقتصادی بزرگ به ویژه بانک‌ها مشارکت داشته باشند.

او اضافه کرد: راهبرد ما در مسائل تولیدی استان پرهیز از خام فروشی و حرکت به سمت صنایع تبدیلی است.

استاندار گلستان افزود: در سفر وزیر اقتصادی و دارایی به گلستان مصوب شد که هر یک از بانک‌ها و بیمه‌ها رفع نقاط حادثه خیر استان را بر عهده بگیرند و با توجه به عقب ماندگی استان گلستان در حوزه زیرساخت‌ها و تعداد بالای کشته‌های ناشی از سوانح رانندگی، می‌طلبد یک عزم ملی برای رفع نقاط حادثه‌خیز در استان گلستان اجرایی شود.

زنگانه افزود: یکی از برنامه‌های مداخله‌ای برای کاهش سوانح رانندگی مشارکت بانک‌ها در رفع نقاط حادثه‌خیز استان است که مورد تصویب وزیر اقتصادی نیز قرار گرفته و انتظار داریم بانک‌ها با هدف پیشگیری از سوانح و کمک جدی به استان گلستان هرچه سریع تر وارد عرصه شوند.

او با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال‌ آفرین توسط بانک‌ها به ویژه بانک ملت، اضافه کرد: من از تلاش‌های بانک ملت تشکر می‌کنم، اما تقاضا داریم با تزریق منابع و تسریع در پرداخت‌ها استان گلستان را در توسعه اشتغال همراهی کنند.

استاندار گلستان افزود: سرانه درآمد مردم استان گلستان نصف میانگین کشوری است و انتظار داریم مجموعه‌های اقتصادی و تجاری بزرگ کشور در این استان سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام دهند و کمک کنند که مسئله اشتغال و درآمدی استان دچار تحول شود.

زنگانه تاکید کرد: مسئاه نهضت ملی مسکن یکی دیگر از راهبرد‌های اساسی دولت و به ویژه در استان گلستان است و انتظار داریم پرداخت تسهیلات روستایی و شهری تسهیل شود همانطور که در موضوع تسهیلات ازدواج و فرزندآوری شاهد همکاری خوب بانک ملت بوده‌ایم، در بخش مسکن نیز اتفاقات خوبی را را هم رقم بزنیم.

او افزود: در موضوع ساخت خودمالکی مسکن ۱۹ هزار متقاضی در استان گلستان وجود دارد و در صورت مساعدت بانک‌ها به ویژه بانک ملت، می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.