۱۷۰۰ دانشجوی مقطع کارشناسی در دانشگاه قم پذیرش شدند

مدیر آموزشی دانشگاه قم گفت: امسال در مقطع کارشناسی دانشگاه،۱۷۰۰ نفر پذیرش شدند که از هفته قبل مراحل ثبت‌نام و انتخاب واحد آنان در حال انجام است.

محمود محمودی ، پیرامون این موضوع گفت: اصل مدارک پذیرفته‌شدگان نیز در جلسه‌ای که به‌منظور استقبال ویژه از نودانشجویان تدارک دیده شد تحویل گرفته و بعد از آن، ثبت‌نام قطعی دانشجویان صورت پذیرفت.

مدیر آموزشی دانشگاه قم  افزود: انتخاب واحد‌های دانشجویان و ثبت‌نام الکترونیکی آنان نیز باموفقیت به اتمام رسیده و کلاس‌های آموزشی از ۲۲ مهرماه شروع شده و دانشجویان درکلاس درس حاضر شده‌اند.

او ادامه داد: امسال برای نخستین بار تعدادی از دانشجویان مقطع کارشناسی به‌صورت مدرک مشترک با دانشگاه فرهنگیان و تعدادی هم به صورت بورسیه صنعتی پذیرفته شده‌اند.

محمودی گفت: مدرک مشترک با دانشگاه فرهنگیان که شامل رشته‌های آموزش شیمی، فیزیک، ریاضی و زیست می‌شود به این صورت است که دانشجویان ۲ سال در دانشگاه قم تحصیل می‌کنند و تعدادی واحد مشخص می‌گذرانند و پس از آن برای ادامه تحصیل و در نهایت اخذ مدرک مشترک به دانشگاه فرهنگیان معرفی شده و پس از پذیرش به استخدام رسمی آموزش و پرورش درخواهند آمد.

مدیر آموزشی دانشگاه قم اضافه کرد: بورسیه صنعتی نیز به این صورت است که دانشجویانی که دارای رتبه یک تا ۲ هزار و یا جزو ۱۰ درصد رتبه برتر استانی بودند برای مصاحبه دعوت و پس از پذیرش نهایی طبق قرارداد با بنیاد ملی نخبگان و واحد صنعتی به‌منظور تحصیل به دانشگاه قم معرفی شده و ماهیانه مبلغی به‌عنوان کمک هزینه دریافت می‌کنند و در نهایت در صورت رضایتمندی بنیاد ملی نخبگان و واحد صنعتی مربوطه، می‌توانند در آن واحد صنعتی استخدام شوند.

مدیر آموزشی دانشگاه قم  همچنین بیان کرد: آیین‌نامه آموزشی ورودی‌های سال ۱۴۰۲ در تمام مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری تغییر کرده و شیوه نامه اجرایی مربوطه به‌زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد که ضروری است دانشجویان پس از اعلام، برای اطلاع از آیین‌نامه و دستورالعمل به قسمت آموزش در سایت دانشگاه مراجعه کنند.

گفتنی‌است دانشگاه قم با داشتن چهار هزار دانشجوی خارجی از ۲۴ ملیت رتبه نخست جذب دانشجویان بین‌المللی را در میان دانشگاه‌های دولتی کشور کسب نموده‌است.

همچنین با توجه به رویکردی که دانشگاه قم در جذب دانشجویان بین‌المللی دارد و به دنبال افزایش تنوع ملیت دانشجویان خارجی است، نام این دانشگاه با تصویب هیات امنا به «دانشگاه بین المللی قم» تغییر خواهد کرد.

مسئولان دانشگاه قم تاکید دارند از آنجایی که قم شهری بین‌المللی است و تعداد قابل توجهی از افراد با ملیت‌های مختلف در آن ساکن هستند، دانشگاه قم از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کرده و در راستای تقویت دیپلماسی علمی کشور که رکن ماندگار دیپلماسی عمومی است تمام توان خود را به‌کار گرفته‌است.

دانشگاه قم هم اکنون دارای ۶ دانشکده، هشت مرکز پژوهشی و فناوری، ۳۳ گروه آموزشی، ۱۴۰ رشته تحصیلی و مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی و پردیس بین الملل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.

حدود ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه قم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به‌تحصیل هستند که حدود نیمی از این تعداد را بانوان فرهیخته پردیس خواهران و صد‌ها نفر را دانشجویان غیر ایرانی از کشور‌های مختلف جهان تشکیل می‌دهند.

نزدیک به ۳۰۰ عضو هیات علمی از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در مراتب گوناگون علمی در دانشگاه قم حضور دارند که برخی از ایشان جز نخبگان ملی کشور محسوب می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار