آمریکا بدنبال قطع کمک‌ها به افغانستان است

سناتور ارشد جمهوریخواه اعلام کرد روی لایحه‌ای کار می‌کند که تمام کمک‌های مالی آمریکا به افغانستان قطع شود.

رند پال، سناتور ارشد جمهوریخواه با اظهار اینکه آمریکا با وجود خروج از افغانستان همچنان کمک کننده مالی به این کشور است، اعلام کرد: روی لایحه‌ای کار می‌کنم که تمام کمک‌های مالی آمریکا به افغانستان قطع شود.

پاول با همرسانی خبری در مورد کمک دو میلیارد دالری امریکا به افغانستان از زمان تسلط طالبان، گفته که این طرح خود را در هفته جاری دوباره برای تصویب به مجلس سنای امریکا ارائه خواهد کرد.

وی در ادامه مدعی شد که کمک‌های ارسالی آمریکا به طالبان رسیده است.

این در حالی است که برخی مقامات آمریکا همواره با تأکید بر اینکه کمک‌ها به طالبان نمی‌رسد، می‌گوید سازوکار ارسال کمک‌ها و همکاری با سازمان‌های امدادرسان در افغانستان طوری است که طالبان امکان استفاده از کمک‌ها را ندارد.

پیش از این نیز اداره بازرسی ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان اعلام کرد که پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، کمک‌های توسعه‌ای آمریکا به این کشور کاملاً متوقف شده است؛ این درحالی است که یک سوم جمعیت افغانستان در آستانه قحطی هستند.

همچنین نیتین مدهاو، مدیر اداره توسعه بین‌المللی آمریکا اعلام کرده است: آمریکا برنامه ۴۹ میلیون دلاری کمک‌های بشردوستانه خود را برای قربانیان جنگ در افغانستان به دلیل آنچه مشکلات مداوم با دولت کابل خوانده، لغو کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.