نماینده ولی فقیه در کرمان:

بیمه سلامت هوشمندتر شده است

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: بیمه سلامت استان کرمان برای بهبود خدمات به بیماران تجهیزات مورد نیاز را ارائه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان در دیدار با مدیران بیمه سلامت استان که امروز به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد، گفت: مردم در مراجعه به بیمارستان اغلب دچار دوندگی وسردرگمی برای تهیه تجهیزات مورد نظر خود هستند که بهتر است بیمه سلامت برای بهبود شرایط تجهیزات را دربیمارستان ارائه کند.

امام جمعه  کرمان گفت: هرچه جلو میرویم بیمه هوشمندتر عمل می‌کند، پیشرفت ساختار طوری است که در خدمت دهی به مردم وهوشمندسازی امور موفق عمل کرده و باید از سوی دیگرآگاهی  مردم هم را تقویت کنیم تا دچار هزینه های مازاد نشوند.

او افزود: یکی از موفقیت‌های بیمه سلامت ارائه خدمت به دهک‌های پایین جامعه است وخوشبختانه در این بخش موفق عمل کرده است.
علیدادی تصریح کرد: مردم اغلب نگران هزینه‌ها هستند که هرچه اطلاع رسانی درباره نحوه دریافت خدمات بیمه سلامت بیشتر باشد مردم نیزبا خیال آسوده‌تر روند درمان را طی می‌کنند.

امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه بعضا مردم در مراجعه برای دریافت خدمات توجیه نیستند از مدیران بیمه سلامت خواست راهنمایی‌های قبل از درمان را به بهترین شکل به مردم ارائه کنند تاکمتر در سیستم درمانی معطل شوند.

او تاکید کرد: بعضا مردم به سبب همین ناآگاهی و توجیه نبودن دراستفاده از خدمات بیمه‌ای ضعیف عمل می‌کنند درحالی که خدمات بیمه سلامت به بهترین شکل ارائه می‌شود.

نماینده ولی فقیه دراستان کرمان بیان کرد: علوم پزشکی باید از روزمرگی خارج شودارتباط بیمارستان بابیمه ومریض باید در آیتم‌های مهم بیمارستان‌های ما دیده شود.

او تصریح کرد: بیمه سلامت به راحتی می‌تواند با توجه به ارتباطی که دارد تجهیزات مورد نیاز بیماران را در قالب شرکت‌هایی مرتبط تهیه وتامین کند تا مردم از سردرگمی درآیند.

محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان نیز دراین دیدار با قدردانی از حمایت‌های امام جمعه کرمان اظهار کرد: بیمه سلامت استان کرمان با تحت پوشش داشتن ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت بیمه شده استان بیش از ۶۰ درصد جمعیت بیمه شده استان را تحت حمایت دارد.

او افزود: از جمله خدمات اخیراین بیمه راه اندازی صندوق درمان بیماران صعب است که خوشبختانه تا ۹۰ درصد هزینه‌های این بیماران را پوشش می‌دهد.

جعفری تصریح کرد: بیمه سلامت سعی کرده است با هدف افزایش رفاه شهروندان وبیمه شدگان، برنامه‌های خود را بروز کند.

او تاکید کرد: پوشش بیمه رایگان دهک‌های پایین جامعه را از سه دهک تا ۵ دهک افزایش داده وبقیه دهک‌ها هزینه‌ها را مشارکتی می‌پردازند و فقط دهک دهم بیمه را کامل می‌پردازد.

جعفری بیان کرد: کلیه روستائیان وعشایر و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفرنیز بیمه رایگان هستند و ما در بخش کمک به فرزندآوری همه زوج‌های جوان را بررسی وبیمه می‌کنیم وتا زمانی بچه آن‌ها ۵ ساله شوداز بیمه رایگان استفاده می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تصریح کرد: در طرح دارویاری نیز به کمک آمدیم وبا وجود افزایش قیمت دارو نگذاشتیم این هزینه به دوش مردم بیفتد و بیمه این افزایش قیمت را در تعهد گرفت.

او از اعتبار ملی ۷ هزارمیلیارد تومانی برای حمایت از طرح پزشک خانواده خبرداد و گفت: مراجعه بیمه شدگان به پزشک خانواده و درصورت نیاز حتی متخصص با هزینه ناچیز ده هزارتومانی امکان پذیر شده و همه چیز برای کمک به کاهش هزینه های درمانی مردم مهیا است.

جعفری تاکید کرد: درحوزه پیشگیری نیز اقداماتی برای کمک به بهبود سلامت مردم را آغاز کرده ایم که به زودی اطلاع رسانی می شود.

برچسب ها: بیمه سلامت ، رایگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار