اختصاص بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال از محل مالیات به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان کرمان

زینل پور گفت: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۳۸ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کرمان اختصاص یافته است.

 حمید زینل پور در دیدار با سرپرست فرمانداری شهرستان فاریاب گفت: درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده، نقش موثری در عمران و آبادانی به خصوص در مناطق محروم، روستایی و عشایری ایفا می‌کند و بدین  منظور از ابتدای  امسال تاکنون با افزایش ۵۲ درصدی، بیش از ۳۸ هزار و ۶۳۱ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان اختصاص یافته است.

او افزود: بخش قابل توجهی از درآمد‌های حاصل از مالیات بر ارزش افزوده استان به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اختصاص یافته و به یک منبع پایدار برای تأمین منابع مالی مورد نیاز این حوزه تبدیل شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان تصریح کرد: طبق قانون و به منظور توسعه عمران شهری و روستایی، ۴ درصد از عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

او بیان  کرد: مالیات بر ارزش افزوده، مصداق واقعی عدالت مالیاتی است که مصرف کننده با توجه به میزان مصرف خود آن را پرداخت می‌کند.

 زینل پور گفت: از ابتدای امسال تاکنون از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده، بیش از ۳۶۵ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری شهرستان فاریاب واریز شد که نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۷۳ درصد رشد داشت.

در این دیدار یوسف میرشکاری، سرپرست فرمانداری شهرستان فاریاب ضمن قدردانی از تلاش مجموعه امور مالیاتی استان کرمان در راستای وصول درآمد‌های مالیاتی، گفت: مطمئنا با مساعدت و همکاری امور مالیاتی، روند توسعه زیرساخت‌های عمرانی در این شهرستان شتاب بیشتری می‌گیرد و تاثیر به سزایی در پیشبرد اهداف عمرانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خواهد داشت.

او خواستار راه اندازی اداره امور مالیاتی در شهرستان فاریاب برای ارائه خدمات بهتر به واحد‌های اقتصادی و مردم این منطقه شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار