در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

«دشت پرماجرا»؛ روایت تسلط کفتار‌ها بر سرزمین حیوانات

انیمیشن «دشت پرماجرا»، کاری از مرکز پویانمایی صبا روایتگر ورود کفتار‌هاست، که سعی در شناساندن مفهوم دشمن‌شناسی به کودکان دارد.

انیمیشن «دشت پرماجرا» عنوان مجموعه‌ای از گروه نوجوان مرکز پویانمایی صبا به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرحسین صالحی است.

در خلاصه داستان این مجموعه آمده است، دشتی که در آن آرامش برقرار است توسط شیر دانا اداره میشود، کفتار‌ها با مظلوم نمایی وارد آن میشوند و با فریبکاری در آن سرزمین شروع به زندگی میکنند بعد مدتی شروع به خرابکاری در سرزمین میکنند و در نهایت حاکمیت آن سرزمین را به دست می‌آورند از اهالی آن سرزمین جوانانی با تشکیل هسته‌های مقاومت در مقابل این اشغالگران می‌ایستند. این مجموعه به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر حسین صالحی با تکنیک سه بعدی برای گروه سنی کودک نوجوان در حال ساخت است.

امیرحسین صالحی، تهیه‌کننده و کارگردان «دشت پرماجرا» از مرکز پویانمایی صبا در پاسخ به این سوال که سروکله کفتار‌های داستان از کجا پیدا می‌شود؟ گفت: کفتار‌ها با قیافه زخمی‌شده که از جنگ برگشته بودند، وارد پشت دروازه‌های دشت می‌شوند. آن‌ها از ساکنین دشت می‌خواهند که به طور موقت پناهشان دهند.

صالحی ادامه داد: البته ساکنین دشت باهم رای‌گیری می‌کنند و بعد به کفتار‌ها اجازه می‌دهند تا برای درمان به دشت بیایند و بعد بروند. اما وقتی کفتار‌ها وارد دشت می‌شوند، با اختلافی که بین ساکنین دشت میندازند و یارگیری که می‌کنند، آنجا جاگیر می‌شوند و به مرور اهالی دشت را از صحنه خارج می‌کنند.

 

 

دشت پرماجرا

کارگردان «دشت پرماجرا» با بیان اینکه کفتار‌ها ابتدا با مظلوم‌نمایی وارد صحنه می‌شوند، افزود: تقریباً از قسمت هشتم مشخص می‌شود که هر دفعه کفتار‌ها شرارت می‌کنند و یک نفر را برای برنامه‌های خود طعمه می‌کنند. این انیمیشن برای ۵۲ قسمت تولید شده، که فصل اول آن در قسمت ۱۳ قسمت است. الان «دشت پرماجرا» در واحد دوبلاژ است و بنظرم تا یک ماه دیگر اولین قسمت آن پخش می‌شود. این انیمیشن پروداکشن سنگینی دارد و بیش از ۴۰ شخصیت در قصه درگیر هستند.

صالحی با بیان اینکه محوریت انیمیشن دشمن‌شناسی است، خاطرنشان کرد: یعنی در شرایط مختلف اتفاقات پیرامونمان را بهتر بررسی و تصمیم‌گیری کنیم. «دشت پرماجرا» به کودکان می‌گوید اگر اهالی سرزمین فریب بازی [نااهلان] را بخورد، سرزمین و تمام آنچه را برایش زحمت کشیده از دست می‌دهد.

دشت پرماجرا

کارگردان «دشت پرماجرا» در پاسخ به این سوال که طراحی شخصیت‌های داستان در قالب حیوانات بیشتر روی کودکان تاثیرگذار است؟ بیان کرد: بخش اعظم قصه‌های انیمیشن برای کودکان براساس فضای حیوانات نوشته می‌شود. از طرفی، در تولیدات دنیا قصه را براساس حیوانات و انسان‌ها پیش می‌برند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۰۳:۵۴ ۲۶ مهر ۱۴۰۲
امیدوارم موثر باشه
حداقل نسل آینده، مثل دهه هشتادی ها ملعبه دست دولت های معاند نشوند. انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
خیلی شبیه به وضع ایرانه !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۵ مهر ۱۴۰۲
قصه فلسطینه
آخرین اخبار