وجود بیش از ۴۴۰۰ سازمان‌ها و تشکل‌ مردم نهاد حوزه جوانان در کشور

رئیس اداره مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تعداد سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد حوزه جوانان در کشور را بیش از ۴۴۰۰ مورد اعلام کرد و گفت : به ازای هر هفت هزار جوان یک سمن در کشور وجود دارد.

احسان ماکویی، رئیس اداره مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان امروز (۲۴ مهر) در کرمانشاه در جمع خبرنگاران، با اشاره به صدور مجوز سمن‌های حوزه جوانان در وزارت ورزش و جوانان، گفت : تاکنون مجوز ۴۴۲۲ تشکل و سازمان مردم نهاد حوزه جوانان در این وزارتخانه صادر شده که از این تعداد ۱۳۳ مجوز مربوط به استان کرمانشاه است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به ازاء هر هفت هزار جوان در کشور یک تشکل و سازمان مردم نهاد وجود دارد، افزود: این آمار در استان کرمانشاه با توجه به جمعیت ۷۰۰ هزار نفری جوانان آن یک تشکل مردم نهاد برای هر پنج هزار جوان است که بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

رئیس اداره مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: باتوجه به هدفگذاری صورت گرفته تا پایان برنامه هفتم توسعه باید به ازاء هر چهار هزار جوان در کشور یک سازمان مردم نهاد در این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حوزه جوانان، تلاش می‌کنیم که در کمتر از یک ماه مجوز‌های لازم را برای متقاضیان صادر کنیم.

ماکویی به اقدامات صورت گرفته برای کیفی سازی فعالیت سمن‌های حوزه جوانان در کشور هم اشاره کرد و گفت: یکی از این اقدامات راه اندازی شبکه تخصصی ملی است، به این معنا که ۱۴ حوزه تخصصی را مشخص کرده ایم تا سمن‌های مرتبط با هر حوزه، وارد شبکه خود شوند و فعالیت هایشان را به صورت حرفه‌ای‌تر پیش ببرند.

وی تاکید کرد: برای هرکدام ازاین شبکه‌ها هم یک دبیرخانه با یک مسئول که خودش از فعالین سازمان‌های مردم نهاد است مشخص کرده ایم و میزبانی هر کدام از این دبیرخانه‌ها به یک استان واگذار شده است.

به گفته این مسئول، سالانه حدود یک میلیارد تومان اعتبار به این دبیرخانه‌ها اختصاص داده می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.