ذخیره سازی ۲۰۰ تن سیب شب عید در لرستان

مدیرکل تعاون روستایی لرستان گفت: ۲۰۰ تن سیب مورد نیاز شب عید در انبارهای این استان ذخیره سازی شده است.

غلامعلی فتحی اظهار داشت: تدارک ذخیره سازی ، تهیه میوه و سایر مایحتاج شب عید شهروندان با توجه به تجارب سنوات قبل و برنامه ریزی های انجام شده توسط ستاد تنظیم بازار استان، از ماه های قبل انجام می شود که در این جلسه، میزان میوه مورد نیاز شب عید مشخص و تدابیر لازم اندیشیده شد.

وی افزود: ۲۰۰ تن محصول سیب استان بدین منظور ذخیره سازی شده و قرار است ۳۰۰ تن پرتقال نیز از باغ های شمال کشور تامین و به تدریج در ایام منتهی به پایان سال در استان توزیع شود.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان یادآور شد: با توجه به تولید سیب درختی با کیفیت در استان، ستاد تنظیم بازار مصوب کرد، سیب درختی توسط اتحادیه تعاون روستایی بروجرد و از باغات این شهرستان و همچنین پرتقال تامسون توسط اتحادیه تعاون روستایی استان از باغ های شمال کشور تامین و در سردخانه های استان ذخیره سازی شود.

فتحی تاکید کرد: تعاون روستایی لرستان از ابتدای فصل برداشت تاکنون جهت حمایت از باغداران ۶۰۰ تن سیب درجه سه را بصورت توافقی از آنان خریداری و به صنایع تبدیلی و تولیدی داخل استان حمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه مرغ و گوشت منجمد نیز به میزان کافی توسط سازمان جهاد کشاورزی تامین و در سردخانه های استان ذخیره شده است، ادامه داد: آمادگی توزیع این اقلام با هماهنگی ستاد تنظیم بازار از اواخر اسفندماه سال جاری و اوایل سال آینده در تمامی شهرستان های استان فراهم شده است و شهروندان استان مشکلی در خصوص تامین میوه و مایحتاج شب عید نخواهند داشت.

مدیرکل تعاون روستایی لرستان با بیان اینکه تمامی مایحتاج و اقلام ضروری ایام پایانی سال در سردخانه ها و انبارهای استان ذخیره سازی شده است، اضافه کرد: تمامی اقلام ضروری با شبکه توزیع گسترده ستاد تنظیم بازار، سازمان صنعت معدن تجارت، شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان تعاون روستایی و اتحادیه های روستایی و عشایری در سراسر استان عرضه خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.