طرح هادی ۵۵ روستای استان بوشهر بازنگری می‌شود

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: تا پایان سال جاری تهیه طرح تعیین محدوده، هادی و بازنگری در ۵۵ روستای استان انجام می‌شود.

علی افرند صبح دوشنبه در بازدید اعضای کمیته تصویب و تغییر کاربری اراضی از روستا‌های شهرستان تنگستان بیان کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری در ۲۳ روستای استان بوشهر تهیه طرح تعیین محدوده، هادی و بازنگری صورت گرفته است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با تأکید بر نقش توسعه روستایی با فرآیند‌های ساختاری نظیر فرآیند‌های اجتماعی-اقتصادی، کالبدی و زیست محیطی، اظهار داشت: اجرای طرح هادی در روستا‌ها با هدف ارتقای سطح کالبدی این مناطق صورت می‌گیرد، که موجب افزایش تمایل به ماندن در روستا، افزایش ساخت‌وساز و بازسازی و مرمت در روستا، کاهش تفاوت بین شهر و روستا در میزان برخورداری‌ها شده است.

وی تعداد روستا‌های این استان را ۸۱۶ روستا اعلام و خاطرنشان کرد: ۴۰۴ روستای استان بوشهر دارای جمعیت ۲۰ خانوار به بالا هستند که در نیمه نخست امسال ۱۱ روستا آن طرح تعیین محدوده، طرح هادی و بازنگری تهیه و تصویب شده است.

افرند از تهیه و تصویب طرح هدف گردشگری در چهار روستای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: طرح هدف گردشگری در چهار روستا و طرح منظومه روستایی در ۲۴ بخش استان بوشهر تهیه و تصویب شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.