مالکیت ۹۵ درصد موقوفات اردبیل تثبیت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل از تثبیت مالکیت ۹۵ درصد موقوفات در استان اردبیل خبرداد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ستوده گفت: تثبیت مالکیت اوقاف در استان مبنای کار قرار گرفته و در 95 درصد موقوفات تثبیت مالکیت انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه 7هزار موقوفه و رقبه در استان وجود دارد افزود: فعالیت این موقوفات در حوزه‌های مختلف انجام می‌شود و در راستای اجاره موقوفات هم اقدامات خوبی انجام شده که در این راستا 85 درصد اجاره‌ها بسته شده است.

او اجرای نیات واقفین را یکی از اولویت‌های اساسی عنوان کرد و افزود: این امر دراستان اجرایی می‌شود.کارکردهای وقف در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی و قرآنی اجتماعی و اقتصادی و بخش‌های مختلف بوده و درحال حاضر هم با رویکردهای مورد نیاز جامعه این وقف‌ها با رضایت واقفین صورت می‌گیرد.

ستوده گفت:عملیات عمرانی هم توسط اوقاف با جدیت انجام می‌شود که در این زمینه عملیات اجرایی62 واحد جدید و72 مغازه انجام شده و می‌شود.

او از اخد مجوز احداث 110واحد هم خبر داد و گفت: عملیات اجرایی این واحد‌ها هم انجام می‌شود.احیاگری اراضی زراعی در شهرستان‌ها هم مبنای کار قرار گرفته است که هم در شهرها و هم روستاها انجام می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: در راستای صرفه‌جویی در مصرف برق پنل خورشیدی در امام زاده‌ها و بقاع متبرکه‌ها نصب شده و می‌شود.برنامه‌های فرهنگی هم به طور متناوب در امام‌زاده‌ها وبقاع متبرکه‌های استان هم انجام می‌شود‌.در حوزه سلامت و بهداشت اقدامان قابلی توجهی انجام نشده است که نیاز است که در این زمینه دستگاه‌های مربوطه همکاری‌های لازم را داشته باشند .

او از رویکرد اوقاف و امور خیریه در تسهیل ازدواج و حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست و توزیع بسته‌های معیشتی و کمک به حادثه دیدگان خبرداد و افزود: مسابقات قرآنی هم توسط اوقاف برگزار شده که انتظار می‌رود شاهد درخشش استان اردبیل در مسابقات قرآنی کشوری و بین‌المللی باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.