کره شمالی ژاپن را به آمادگی برای جنگ متهم کرد

کره جنوبی فاش کرد ژاپن با به روزرسانی نیرو‌های خود به دنبال تهاجم به شبه جزیره کره است.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) در بیانیه‌ای امروز دوشنبه اعلام کرد که هدف نوسازی نیرو‌های نظامی ژاپن آماده سازی برای یک جنگ تهاجمی و تهاجم جدید به شبه جزیره کره است.

 در ادامه این بیانیه آمده است: «هزینه‌های نظامی فزاینده سالانه، معرفی سخت‌افزار نظامی فوق‌مدرن برای حمله از جمله ناو هواپیمابر و جدیدترین جنگنده‌های رادارگریز، استقرار موقعیت عملیات نظامی در فضا، میدان سایبری و الکترومغناطیسی و غیره همگی یک هدف را دنبال می‌کنند: جنگ تجاوزکارانه را انجام دهید».

کره شمالی فاش کرد: توافق آمریکا، ژاپن و کره جنوبی در مورد تمرینات نظامی مشترک با هدف «تمرین تهاجم مجدد» به شبه جزیره کره است.

در پایان این بیانیه آمده است که کره شمالی به شدت هر حرکت ژاپن را که دشمن قسم خورده خود می‌داند، در ماموریت خود برای دفاع از صلح و ثبات در شبه جزیره کره و در منطقه زیر نظر دارد.

پیش از این خبرگزاری رویترز اعلام کرد طبق ارزیابی اطلاعاتی مقام‌های آمریکا و کره جنوبی عملیات راکتور هسته‌ای ۵ مگاواتی در مجموعه اتمی یونگبیون کره شمالی از اواخر ماه سپتامبر تعلیق شده است. کره جنوبی و آمریکا اعتقاد دارند که این می‌تواند یک نشانه از بازفراوری برای دستیابی به پلوتونیوم با درجه تسلیحاتی باشد.

بازفرآوری میله‌های سوخت مصرف‌شده که از راکتور هسته‌ای خارج می‌شوند، اقدامی است که قبل از استخراج پلوتونیوم صورت می‌گیرد. مجموعه هسته‌ای یونگبیون منبع اصلی پلوتونیوم در کره شمالی است که پیونگ یانگ احتمالا برای ساخت سلاح‌های هسته‌ای از آن استفاده کرده است.

با مداخله آمریکا در آسیای شرقی تنش در این منطقه روز به روز افزوده می‌شود. آمریکا تاکنون چند ناو هواپیمابر رونالد ریگان را به بندر بوسان کره جنوبی اعزام کرده است و به طور مداوم با ژاپن و کره جنوبی تمرینات نظامی انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار