پرداخت خسارت سیل به واحد‌های مسکونی در یزد

معاون مطالعات و ترویج بیمه و عضو هیئت عامل صندوق بیمه حوادث ساختمانی گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی استان یزد هفته آینده، هزینه خسارت ناشی از سیل را دریافت می‌کنند.

اسکندری معاون مطالعات و ترویج بیمه و عضو هیئت عامل صندوق بیمه حوادث ساختمانی در نشست صندوق بیمه حوادث ساختمانی در یزد با اشاره به قانون بیمه همگانی ساختمان مصوبه سال ۹۹ مجلس شورای اسلامی، گفت: از سال ۱۴۰۱ همه واحد‌های مسکونی که قبض برق دارند، شامل بیمه همگانی ساختمان می‌شوند که ۹۰ درصد حق بیمه را دولت و ۱۰ درصد آن را مردم پرداخت می‌کنند.

او اظهار داشت: در پی سیل ویرانگر سال گذشته در استان یزد، ۲ هزار و ۵۶۰ واحد مسکونی به صندوق بیمه ساختمان، اعلام خسارت شده است که کار ارزیابی هزار و ۲۸۰ واحد پایان یافته و خسارت آن‌ها هفته آینده پرداخت می‌شود.

عضو هیئت عامل صندوق بیمه حوادث ساختمانی اظهار داشت: بقیه واحد‌های مسکونی خسارت دیده در مرحله تخصیص ارزیاب هستند و به محض تکمیل اطلاعات، پرداخت خسارت انجام می‌شود.

اسکندری افزود: همچنین کار جمع آوری اطلاعات هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت دیده استان یزد نیز از سوی استانداری در دست اجرا است که هنوز در سامانه ثبت ملی حوادث بارگذاری نشده و به محض بارگذاری اطلاعات و ارزیابی آن، خسارت آن پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.