در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

داريوش مهرجویی عاشق ایران و مردمش بود

عباس یاری سردبیر مجله فیلم امروز گفت: مهرجویی به ایران عشق داشت، هیچ وقت از ایران نرفت و به نظر من ویژگی خیلی بزرگ مهرجویی این بود که عاشق مردمش بود.

عباس یاری منتقد، نویسنده و سردبیر مجله سینمایی فیلم امروز درباره مرگ هولناک داریوش مهرجویی به همراه همسرش با اندوه فراوان گفت: نمی‌دانم درباره این وضعیت پیش آمده چه بگویم، شوکی است که همانند سنگی بر سر آدم افتاده و آدم نمی‌داند چه بگوید. به نظرم این وضعیتی که در فضای مجازی ایجاد شده و تعدادی با کوچک‌ترین بهانه اقدام به لکه‌دار کردن هنرمندان می‌کنند دردناک است. تعدادی با هر بهانه‌ای شروع به صحبت می‌کنند و برای هنرمندان از واژگان زشت استفاده می‌کنند و معلوم هم نیست این افراد چه کسانی هستند و از کجا آمده‌اند.

وی در ادامه درباره علاقه داریوش مهرجویی به ایران بیان کرد: مهرجویی با وجود اینکه بسیار به ایران عشق داشت، هیچ وقت از ایران نرفت. به نظر من ویژگی خیلی بزرگ مهرجویی این بود که عاشق مردمش بود. کسی بود که با افتخار خودش، دخترش و همسرش لباس کارگران شهرداری را پوشیدند و در طول فیلم نارنجی پوش که هیچکس قدر آن را ندانست و متوجه آن نبود، تا آخر کار با لباس کارگردان شهرداری فیلمش را ساخت و به این افتخار کرد که لباس نارنجی کارگران شهرداری را پوشید‌ه است.

یاری درباره مستند ساخته شده از داریوش مهرجویی توسط نیما حقیقی گفت: مستند مانی حقیقتی خیلی خوب است که حرف‌های جذاب و شنیدی دارد، اما درحال حاضر نمی‌دانم چه بگویم، اگر کسی بخواهد آن مستند را نقد کند نیاز به جزئیات دارد و درحال حاضر به دلایل روحی جزئیات کاملی از مستند در ذهنم ندارم. مستند را چند سال پیش دیدم و معتقدم فیلم خیلی جذابی است.

وی در پایان گفت: مردم اگر واقعا قدر هنر، سینما، فرهنگ و هنرمندانشان را بدانند این نیست که فقط بروند و پای تابوتشان گریه کنند. این اهمیتی ندارد، زیرا همه اشک می‌ریزند که‌ای وای فلان هنرمند رفت. من نمی‌دانم این اخبار چقدر واقعی و جعلی است فقط می‌توانم بگویم با شوک همراه هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.