بهداشت جهانی:

تهدید به تخلیه بیماران در شمال غزه به‌ مثابه حکم اعدام است

سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد که تهدید‌های رژیم صهیونیستی برای کوچاندن اجباری هزاران بیمار در شمال غزه به منزله حکم اعدام علیه آن‌هاست.

سازمان بهداشت جهانی تهدید‌های رژیم صهیونیستی مبنی بر تخلیه اجباری هزاران بیمار از شمال نوار غزه به موسسات بهداشتی شلوغ در جنوب نوار غزه را محکوم کرد و هشدار داد که این موضوع به منزله حکم اعدام علیه آنهاست.

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، این سازمان جهانی، امروز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: به شدت دستورات مکرر اسرائیل برای تخلیه ۲۲ بیمارستان که بیش از دو هزار بیمار در شمال غزه را درمان می‌کنند، محکوم می‌کنیم. تخلیه اجباری بیماران و کارکنان بهداشتی فاجعه انسانی و وخامت اوضاع بهداشت عمومی را تشدید خواهد کرد.

سازمان بهداشت جهانی تأکید کرد که انتقال بیماران به جنوب نوار غزه، یعنی جایی که مراکز بهداشتی بسیار شلوغ هستند و با حداکثر ظرفیت کار می‌کنند می‌تواند به منزله صدور حکم اعدام علیه این بیماران باشد.

سازمان بهداشت جهانی اضافه کرد که جان بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری‌های حاد و وضعیت شکننده در خطر است. اکنون کارکنان حوزه بهداشت در شمال غزه با انتخاب دردناکی، از جمله رها کردن این بیماران یا به خطر انداختن جان خود با ماندن در شمال و یا انتقال به بیمارستان‌های شلوغ جنوب روبه رو هستند.

این سازمان توضیح داده است که بیشتر خدمات دهندگان حوزه بهداشت ترجیح داده اند تا به سوگند شغلی خود پایبند باشند و در شمال غزه باقی بمانند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۴:۲۹ ۲۳ مهر ۱۴۰۲
يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
جنگ اسرائیل جنایتکار با حماس نیست و در این مدت 9 روز هم برای مردم دنیا ثابت شده است.
اسرائیل جنایتکار در این مدت 9 روز 100 درصد فقط زنان و کودکان مظلوم، بی دفاع و بی گناه غزه را بمباران و قتل عام کرده است و هنوز هم بمباران و قتل عام می کند.
آخرین اخبار