پلمب ۴ واحد غیرمجاز پزشکی در اردبیل

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: سه محل غیرمجاز دندانپزشکی و یک محل غیرمجاز طب سنتی در اردبیل پلمب شدند.

رامین نسیمی دوست گفت: طی بازدید‌های مداوم و نامحسوس کارشناسان اداره نظارت بر درمان دانشگاه، سه محل غیرمجاز دندانپزشکی و یک محل غیرمجاز مداخله کننده در امور درمان طب سنتی در اردبیل به دلیل دخالت افراد فاقد صلاحیت علمی در امور درمان، شناسایی و با همکاری اداره اماکن نیروی انتظامی، پلمب و فرد متخلف به مراجع قضائی معرفی شد.

او خاطرنشان کرد: انجام هرگونه مداخلات و اقدامات پزشکی، دندانپزشکی، طب سنتی، کاشت مو و زیبایی در مراکز غیرمجاز و توسط افراد غیر مرتبط ممنوع بوده و باید در مراکز معتبر و زیر نظر متخصص مربوطه انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر اینکه دانشگاه علوم پزشکی با حساسیت ویژه فعالیت‌ها و اقدامات مراکز پزشکی و طب سنتی را در اردبیل رصد می‌کند، ادامه داد: سلامت عمومی مردم و جامعه خط قرمز دانشگاه است و هیچ کس حق عبور از این خطوط را ندارد.

نسیمی دوست با بیان اینکه هیچ فردی نباید بدون داشتن علم پزشکی سلامت و جان مردم را مورد معامله قرار دهد، گفت: هیچ واحد غیرمجاز پزشکی در اردبیل از دید مسئولان و بازرسان علوم پزشکی اردبیل پنهان نیست و ما تمام این فعالیت‌ها را تنها در چارچوب قانون و به شرط داشتن پروانه‌های مطب تائید‌ می‌کنیم.

او افزود: همشهریان می‌توانند هرگونه تخلف مربوط به حوزه درمانی یا دخالت غیر مجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان‌های پزشکی، دندانپزشکی و طب سنتی را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت یا اداره نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گزارش کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.