اجرای طرح سرشماری زنبورستان‌ها در چهارمحال و بختیاری

مدیر طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، از اجرای سرشماری زنبورستان‌ها در استان همزمان با سراسر کشور خبرداد.

سهیلا عسگری گفت: طرح آمار گیری از زنبورستان‌ها از ۱۵ تا ۲۷ مهرماه همزمان در سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری به منظور انجام سرشماری تعداد کلنی ها، تعداد زنبورستان‌ها، میزان تولید عسل و سایر فراورده‌های جنبی زنبور عسل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه زنبورداران باید با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان‌های ۱۱ گانه نسبت به ثبت و آماربرداری زنبورستان خود و تکمیل فرم مربوطه اقدام کنند افزود: صدور مجوز الکترونیکی زنبورستان و کلیه خدمات رسانی و برنامه‌ریزی‌ها در سال آینده منوط به شرکت زنبورداران در آمار برداری است.


بیشتر بخوانید


مدیر طیور، زنبور عسل وکرم ابریشم سازمان جهادکشاورزی استان گفت: چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ با تولید ۲ هزار و ۶۱۵ تن عسل مناسب رتبه ۱۵ در کشور و تعداد ۲۶۷ هزار کندو رتبه ۱۴ تعداد کلنی کندوی عسل را به دست آورد.

آرش حسین میرزایی کارشناس مسئول زنبور عسل شهرستان شهرکرد هم گفت: این شهرستان با ۳۲۰ زنبوردار و ۵۶ هزار کلنی زنبور عسل با تولید ۵۶۰ تن تولید عسل، رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

همچنین، مسلم فرج‌زاده زنبوردار و مدیرعامل شرکت تعاونی گفت: این شرکت تعاونی با ۷۰۰ نفر عضو فعال، سالیانه ۲۵۰ تن عسل مرغوب به بازار‌های هدف در هرمزگان، بوشهر، خوزستان، تهران و اصفهان ارسال می‌کند.

فرج زاده با اشاره به اینکه، عدم اختصاص بیمه تامین اجتماعی و تسهیلات کم بهره وبلند مدت از مشکلات زنبور داران است افزود: متاسفانه عدم وجود دارو‌های ارگانیک و استاندارد در زنبورستان باعث شد تعدادی از زنبورستان‌ها در سال‌های گذشته تلف شوند.

برچسب ها: تولید عسل ، زنبور عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار