ساخت ۷۰ بیمارستان در کشور توسط سازمان اوقاف

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ضمن تشریح عملکرد اوقاف از ساخت ۷۰ بیمارستان در کل کشور خبر داد.

حجت الاسلام احمد شرفخانی رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جمع رؤسای مجامع استانی سازمان اوقاف و امور خیریه در ساختمان مجمع نمایندگان طلاب قم، گفت:در حال حاضر ۷۰ پروژه بیمارستانی در کل کشور از سوی این مرکز در حال ساخت است. رسیدگی به نیازمندان بخشی از فعالیت مرکز امور خیریه سازمان است که در ۲ سال اخیر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده است؛ همچنین هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال نیز برای دارو و درمان نیازمندان از موقوفات پرداخت کرده ایم.

وی بیان داشت: یک هزار و ۱۲۶ مرکز درمانی در کشور وجود دارد که موقوفه و خیریه هستند و ۳۰ درصد مراکز درمانی کل کشور را تشکیل می‌دهند.

شرفخانی اظهار داشت: خیرین پشتوانه بسیار خوبی برای پروژه‌های بزرگ کشور هستند که به عنوان مثال یکی از این پروژه ها، بیمارستان هزار و ۱۰۰ تخت‌خوابی در تهران است که به تازگی افتتاح شد.

رئیس مرکز امور خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور خاطرنشان کرد: شورای خیریه در هر استان راه اندازی شده که فقط در یکی از استان ها، بیش از یک هزار جهیزیه برای عروس و داماد تهیه کرده و تحویل شده است.

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم طی سخنانی بیان داشت: اگر فعالیت‌های روحانیت، ترکیبی از مباحث علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است، ارتباطات آنان نیز باید ترکیبی باشد و یک روحانی اگر نتواند ارتباط مردمی داشته باشد، نمی‌تواند از محتوا و میراث اهل بیت (ع) بهره ببرد و آن را به آحاد جامعه برساند.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه اشاره کرد و ابراز داشت: ما برای حمایت از مردم غزه و کودکان فلسطین این آمادگی را داریم که کمک‌های مردمی را به دفتر فلسطین در تهران برسانیم و از آنجا به مردم غزه تحویل شود.

رضوی مهر خاطرنشان کرد: اتفاقات امروز غزه، غم سنگینی بر قلب مسلمانان جهان است و همه باید کمک کنند تا حصر غزه شکسته شود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم اظهار داشت: دولت‌هایی که با کمک‌ها و سخنان خود بر حصر مردم غزه می‌افزایند، خائن هستند و مردم جهان و مسلمانان این خیانت را فراموش نخواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار