مرحله دوم تولید خودرو‌های هیبریدی به زودی در رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: تولید خودروهای هیبریدی به زودی علاوه بر بم در رفسنجان آغاز می شود.

 حسین رضایی گفت: تولید خودرو‌های هیبریدی (برقی) در کشور به مرکزیت استان کرمان و مرحله نخست آن در بم است، لذا ساخت سوله‌های مرحله دوم تولید این خودرو‌ها در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به زودی تکمیل و آغاز به کار می‌کند.

او افزود: شهرستان بم به عنوان نخستین جایگاه تولید خودرو‌های هیبریدی (برقی) کشور است.

رضایی بیان کرد: نمایندگی دوم کشوری تولید این خودرو‌ها قرار است در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان انجام شود و احداث سوله‌ها و کارگاه‌های مورد نیاز این طرح دارای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

او تصریح کرد: توسط دو سرمایه گذار آقایان عرب نژاد و مختاری نمایندگی خدمات فروش و پس از فروش خودرو‌های سنگین دیزلی (دایون) در رفسنجان افتتاح شد و این سرمایه گذاران پیگیر طرح توسعه‌ای خدمات فروش و پس از فروش خودرو‌های هبریدی هم در رفسنجان هستند.

رضایی تاکید کرد: در تامین زمین برای اجرای طرح توسعه‌ای این سرمایه گذاران از اداره‌های منابع طبیعی، شهرداری، راه و شهرسازی کمک خواهیم گرفت.

مصطفی عرب نژاد یکی از این دو سرمایه گذار طرح نیز در نشست با فرماندار رفسنجان گفت: از حمایت‌های بی دریغ فرمانداری و دستگاه‌های مختلف جهت امیدبخشی و کمک به سرمایه گذاران طرح‌های اشتغال زا قدردانی و تشکر می‌کنم و امیدواریم با اجرای طرح توسعه‌ای بتوانیم برای حداقل ۲۰ نفر اشتغالزایی کنیم.

او افزود: در حال حاضر نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خودرو‌های دیزلی در رفسنجان در مسیر ترانزیتی رفسنجان یزد افتتاح شده است.

عرب نژاد بیان کرد: برای اجرای طرح توسعه‌ای و ایجاد کارگاه‌ها و زیرساخت لازم برای ارائه خدمات فروش و خدمات پس از فروش در قالب خودرو‌های هیبریدی و دیزلی نیاز‌مند زمینی به مساحت ۳ تا ۵ هکتار هستیم و اعتبار ۲۰ میلیارد تومانی هم مهیاست.

او بیان کرد: از آنجایی که آلودگی هوا در کلان شهر‌هایی مثل تهران، اصفهان، تبریز  بیداد می‌کند و تولید خودرو‌های هیبریدی در کشور از ضروریات است که در حال حاضر در بم در حال تولید است و به زودی تولید آن در رفسنجان هم آغاز می‌شود نیاز است که طرح توسعه‌ای خدمات فروش و خدمات پس از فروش آن هم در رفسنجان اجرا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار