بیمه کارگران ساختمان به کجا رسید؟

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : کارگرانی که در ۱۶ صنف و شغل حوزه ساختمان مشغول باشند و حتما کارت مهارت فنی و حرفه‌ای را دارا باشند تا بعد از احراز اشتغال در صنعت ساختمان با پرداخت ۷ درصد حق بیمه زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار می گیرند.

کاکایی مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت : در رابطه با بیمه کارگران ساختمانی در ۲۰ اسفندماه سال ۱۴۰۱، مصوبه‌ای در مجلس تصویب شد که این اجازه را به سازمان تأمین اجتماعی می‌داد که چهار درصد حداقل دستمزد ماهانه را بابت یک مترمربع ساخت و ساز زیر بنا از سازنده وصول منابع داشته باشد.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه قرار بود با ابلاغ این مصوبه ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی کشور مشمول بیمه سازمان شوند، ادامه داد: متأسفانه این موضوع با اعتراض سازنده‌ها روبه‌رو شد و با پیگیری‌های مجدد در مجلس اصلاحیه‌ای صورت گرفت.

وی افزود: براساس اصلاحیه صورت گرفته، سازمان تأمین اجتماعی این اجازه را دارد که ۲۵ درصد عوارضی شهرداری‌ها بابت ساخت و ساز را وصول کند، البته باید ابتدا درآمد‌های سازمان تأمین اجتماعی جوابگویی جذب شده‌ها حال حاضر را بدهد و بعد به اندازه افزایش درآمد کارگر ساختمانی جدید را زیرپوشش بگیرد.

کاکایی با بیان اینکه این مصوبه جدید هنوز ابلاغ نشده است، خاطرنشان کرد: کمیسیون اجتماعی و عمرانی مجلس ناظر بر درآمد‌های سازمان تأمین اجتماعی و هزینه‌های بابت کارگران ساختمانی خواهد بود. سازمان تأمین اجتماعی موظف است هر سه ماه یک‌بار درآمد‌ها و هزینه‌های مربوط به کارگران ساختمانی را به ناظرین ارائه دهد که باید ابتدا هزینه‌ها را انجام و سپس با اضافه آن کارگر ساختمانی جدید زیرپوشش بگیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.