دهک‌های ۶ و ۷ مشمول طرح کالابرگ الکترونیکی شدند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از مشمول شدن خانوار‌های دهک‌های ۶ و ۷ در طرح کالابرگ الکترونیکی خبر داد.

اشرفی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از امروز و با اجرایی شدن مرحله ششم طرح کالابرگ الکترونیکی تمام خانوار‌های دهک‌های ششم و هفتم نیز مشمول افزایش یارانه و دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان شدند.

او در خصوص مشوق‌های طرح افزود: استفاده از این طرح کاملا اختیاری بوده و شرط تخصیص افزایش اعتبار و تثبیت قیمت، استفاده حداقل ۲۰۰ هزار تومان از یارانه (هم ۴۰۰ هزار تومانی و هم ۳۰۰ هزار تومانی) برای خرید کالابرگ است، که پس از خرید ۲۰۰ هزار تومانی، امکان استفاده ۱۲۰ هزار تومان واریزی جدید برای آن‌ها فراهم می‌شود.

اشرفی بیان کرد: در این طرح یک سبد ۱۱ قلمی برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد (منطبق با نظر انستیتو تغذیه ایران) با قیمت‌های مبنا انتخاب شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین به موجب این طرح، اعتبار کالابرگ برای همه یارانه بگیران از یک ماه قبل واریز می‌شود، اما برای دهک‌های اول تا هفتم علاوه بر اعتبار موجود (۴۰۰ هزار تومان و ۳۰۰ هزار تومان)، اعتبار تشویقی اضافی به مبلغ ۱۲۰ هزار تومان واریز می‌شود.

او تصریح کرد: ۱۱ قلم کالای اساسی شامل برنج، گوشت منجمد گوساله، حبوبات، بطری شیر کم چرب، پنیر، ماست دبه ۲.۵ کیلویی، مرغ، تخم‌مرغ، روغن مایع، ماکارونی و قند و شکر جهت عرضه به خانوار‌ها پیش‌بینی شده که این اقلام با حجم مشخص شده و قیمت میانگین سال ۱۴۰۱ عرضه خواهد شد.

اشرفی اظهار کرد: همه خانوار‌های مشمول طرح کالابرگ می‌توانند برای اطلاع از فروشگاه‌های متصل به سامانه و باقیمانده اعتبار خود، برنامه شبکه ملی اعتبار «شما» به نشانی http://shoma.sfara.ir را نصب و یا کد دستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* را شماره‌گیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.