رئیس سازمان ملی استاندارد کشور:

خودرو و دخانیات کم کیفیت‌ترین کالا‌ها از نظر مردم است

اسلام پناه گفت: براساس نتایج اجرای طرح نرخ کیفیت کالا، مردم از کیفیت دو گروه کالایی خودرو و دخانیات رضایت ندارند.

مهدی اسلام پناه،رئیس سازمان ملی استاندارد کشور در حاشیه نماز جمعه قم گفت: طرح نرخ کیفیت کالا‌ها برای اولین بار در کشور اجرایی شده است و نتایج این طرح نشان می‌دهد، مردم از کیفیت دو گروه کالایی خودرو و دخانیات رضایت ندارند.

او افزود: صنایع غذایی و خصوصاً انواع ماکارونی و همچنین مواد شوینده بالاترین میزان رضایت مصرف کننده را جلب کرده است و به لحاظ استاندارد در سطح بین‌المللی هستند. 

اسلام پناه از الزام رعایت استاندارد‌های ۸۵ گانه توسط خودروساز‌ها در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: در سال گذشته ۵ خودروی بی‌کیفیت و پرعیب از جمله پژو ۴۰۵، تیبا ۱، تیبا ۲، سمند و ساینا به دلیل عدم رعایت همین استاندارد‌ها از چرخه تولید خارج شدند.

رئیس سازمان ملی استاندارد کشور، رعایت پایداری سیستم ترمز، پایداری بدنه، دید در شب و... را از جمله موارد الزام آور سازمان استاندارد در صنعت خودروسازی عنوان کرد و گفت: هر چند این پنج خودرو سال گذشته از چرخه تولید خارج شدند، اما سال‌ها در ناوگان حمل و نقل کشور وجود خواهند داشت و در جاده‌ها و معابر تردد خواهند کرد.

اسلام پناه به رشد ۶۰ درصدی تفاهم‌های بین‌المللی سازمان استاندارد کشور اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد تجارت دنیا در ارتباط با سازمان‌های استاندارد دیگر کشور‌ها مرتبط است و رشد ۵۴ میلیارد دلاری تجارت خارجی کشور در سال گذشته نیز با رشد ۶۰ درصدی تفاهم‌های بین‌المللی سازمان ملی استاندارد ارتباط مستقیم دارد. 

او به ایجاد تحول عمیق در استانداردسازی محصولات پرداخت و گفت: سازمان استاندارد با نماد‌های نانو نماد، دانش نماد و نماد ارگانیک، محصولات شرکت‌های دانش بنیان را ارزیابی می‌کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.